اینترنت اشیا چه نقشی در بهره‌برداری از معادن دارد؟

یک دانشیار گروه زمین‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان گفت: با کمک اینترنت اشیا و تجهیزاتی مانند سنسورها، محرک‌ها و میکروکنترل‌ها، می‌توان سرعت فرآیندهای مختلف را در حوزه معدن‌کاری افزایش داد.

علی‌خان نصراصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به نقش فناوری‌های نوین و اینترنت اشیا در بهره‌برداری از معادن، اظهار کرد: به طور کلی اینترنت اشیا جزو فناوری‌های حائز اهمیت است که باید بدان توجه کرد.

وی افزود: اینترنت اشیا که تحت عنوان IOT نیز شناخته می‌شود، سیستمی است که به کمک آن می‌توان از طریق اشیا و با کمک ارتباط اینترنتی، فرآیندها، داده‌ها و پدیده‌های مختلف را کنترل کرد.

این دانشیار گروه زمین‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان ادامه داد: در اینترنت اشیا، حسگرها مختلفی به اشیا مورد نظر متصل می‌شود و داده‌های هر یک از اجسام به کمک اینترنت با یکدیگر متصل شده و ارتباطی بین اشیا برقرار می‌شود.

وی تاکید کرد: این سیستم که امروزه تحت عنوان اینترنت اشیا شناخته می‌شود، می‌تواند تحول بسیاری در حوزه‌هایی مانند حمل‌ونقل، سیستم‌های هوشمند نقل انتقال ماده معدنی یا حتی فرآوری مواد مورد نظر ایفا کند.

نصراصفهانی در رابطه با نحوه عملکرد اینترنت اشیا در معدن‌کاری گفت: با کمک اینترنت اشیا و تجهیزاتی مانند سنسورها، محرک‌ها و میکروکنترل‌ها می‌توان سرعت فرآیندهای مختلف را در حوزه معدن‌کاری افزایش داد.

وی تصریح کرد: درواقع سنسورهای، محرک‌ها و میکروکنترل‌ها روی سیستم‌های معمولی و سنتی حمل و نقل، بارگیری، فرآوری و حتی استخراج مواد معدنی نصب می‌شود و سرعت فرآیندهای مختلف را افزایش می‌دهند همچنین استفاده از این فناوری‌ها می‌توانند در صرفه‌جویی مصرف انرژی نیز تأثیرگذار باشند.

کد خبر 650794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.