آخرین پیش‌بینی وضعیت هوا و بارش‌های کشور + جزئیات

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، وضعیت هوای کشور را تشریح کرد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروز _دوشنبه هفتم فروردین‌ماه_ سامانه بارشی در بیشتر مناطق کشور به جز جنوب شرق فعال و سبب بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات، بارش برف خواهد شد.

وی افزود: بیشینه بارش در استان‌های کردستان، ایلام، لرستان و نیمه شمالی خوزستان خواهد بود و امروز در بعضی نقاط جنوب شرق و شرق کشور، وزش باد شدید رخ می‌دهد که در مناطق مستعد همراه با ریزش گرد و خاک خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز سه‌شنبه برای نیمه شرقی کشور و ارتفاعات زاگرس، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت، در ارتفاعات بارش برف و برای بعضی نقاط جنوب، مرکز، جنوب غرب، شمال غرب، غرب استان‌های ساحلی دریای خزر و ارتفاعات و دامنه‌های البرز، بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: سامانه بارشی روز چهارشنبه در نوار شرقی کشور، سبب بارش پراکنده و به تدریج از کشور خارج خواهد شد. روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در شمال غرب، سواحل غربی خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، وزش باد شدید رخ خواهد داد و در بیشتر مناطق کشور به ویژه سواحل دریای خزر، شاهد افزایش دما خواهیم بود.

ضیائیان با بیان اینکه افزایش دمای مذکور در سواحل خزر بین پنج تا ۱۰ درجه است، گفت: پنجشنبه بعدازظهر با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر و ورود سامانه بارشی دیگری از شمال غرب کشور، در مناطقی از شمال غرب و سواحل غربی دریای خزر بارش پراکنده و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

وی اضافه کرد: روز جمعه این سامانه بارشی در نیمه غربی کشور، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس و بعضی نقاط مرکز کشور، فعال است و سبب بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید، در مناطق مستعد بارش تگرگ و در ارتفاعات و مناطق سردسیر، بارش برف خواهد شد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اظهار کرد: از پنجشنبه شب و در روز جمعه، دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل، حدود ۱۰ تا ۲۰ درجه کاهش می‌یابد و این کاهش دما روز شنبه در مناطق ذکر شده ماندگار خواهد بود؛ بنابراین مسافران تمهیدات لازم را مد نظر داشته باشند.

وی افزود: روزهای جمعه و شنبه در شمال غرب و غرب و روز شنبه در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، دما حدود پنج تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد و از سه‌شنبه بعدازظهر تا صبح جمعه، نیمه شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و از پنجشنبه تا روز شنبه، دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، نیمه ابری، گاهی ابری و گاهی وزش باد با بیشینه ۲۰ و کمینه ۹ است و در روز _‌سه‌شنبه هشتم فروردین‌ماه_ قسمتی ابری، گاهی رگبار و رعدوبرق و گاهی وزش باد با بیشینه ۲۱ و کمینه ۸ پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 650547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.