افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پذیرش مسافران در مراکز آموزش و پرورش

رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: امسال برنامه‌ریزی ویژه‌ای در آموزش و پرورش اصفهان شکل گرفت و به نسبت سال گذشته ظرفیت پذیرش ۲۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی منتجب امروز _دوشنبه هفتم فروردین‌ماه ۱۴۰۲_ در سومین جلسه ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان، اظهار کرد: پیرو جلساتی که در راستای ستاد مرکزی اسکان نوروزی در استانداری اصفهان تشکیل شد، برنامه‌ریزی ویژه‌ای در آموزش و پرورش اصفهان انجام شد و به نسبت سال گذشته ۲۰ درصد ظرفیت پذیرش افزایش یافت.

وی افزود: به منظور اسکان گردشگران تلاش شده از مدارسی که شرایط خوبی برای اسکان دارند استفاده شود. با توجه به سردی هوا و تغییرات جوی فعالیت‌های خوبی انجام شد. همچنین با توجه به بیماری حاد تنفسی که در چند سال اخیر درگیر آن بودیم و در سال گذشته با ظرفیت کمتری اسکان داشتیم امسال این ظرفیت بیشتر شده است.

رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه عید نوروز سال گذشته از نظر اختصاص فضا دچار مشکل بودیم، گفت: با توجه به اینکه از نظر ظرفیت پذیرش اسکان سال گذشته در دوم فروردین با بحران ظرفیت اسکان روبه‌رو بودیم و در ادامه با افزایش تعداد مدارس ظرفیت اسکان را بالا بردیم، امسال همه پیش‌بینی‌ها انجام شد تا شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.

منتجب خاطرنشان کرد: ۸۴۱ فضای اسکان در مدارس استان اصفهان به جز مراکز رفاهی، تفریحی و آموزشی، اردوگاه‌ها و خوابگاه‌هایی که در اختیار مجموعه آموزش و پرورش، برای مسافران نوروزی اختصاص داده شده است. همکاران در مناطق چهل‌ویک‌گانه آموزش و پرورش استان پای کار آمدند و برنامه ویژه‌ای برای تعطیلات داشتند.

وی با بیان اینکه شش ستاد اسکان نوروزی در شش ناحیه آموزش و پرورش در شهر اصفهان فعال است، اظهار کرد: ایستگاه‌هایی نیز در ورودی‌های شهر اصفهان به منظور راهنمایی مسافران برای اسکان تعبیه شده که مشغول خدمت‌رسانی به گردشگران است.

وی تصریح کرد: همه مدارس و مکان‌های استقرار و اسکان با کیوآرکد مشخص شده است و هر ستادی که مسافران به آن مراجعه داشته باشند، با همین کیوآرکدها می‌توانند به محل اسکان و مدرسه مشخص شده مراجعه کنند.

رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: با همکاری شهرداری و سامانه ۱۳۷ هماهنگ شده است تا مسافران مطلع شوند که از ساعت ۲۴:۰۰ به بعد به کدام ستاد هدایت شوند.

وی با اشاره به اینکه هموطنان با اطمینان خاصی محل‌های اسکان آموزش و پرورش را انتخاب می‌کنند و رضایت خاطر خوبی از این مکان‌ها دارند اظهار کرد: این برای آموزش و پرورش افتخار است.

به گفته منتجب، تا صبح امروز بیش از ۲۵۰ هزار مسافر در محل‌های اسکان متعلق به آموزش و پرورش مستقر شده‌اند که بیشترین تعداد اسکان مربوط به ناحیه چهار این اداره کل و بیشترین پیک مسافر مربوط به روز دوم تعطیلات نوروزی ۱۴۰۲ با ۳۹ هزار مسافر و گردشگر در سطح استان اصفهان بوده است.

کد خبر 650506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.