اجازه ندهیم نقدینگی سرگردان اقتصاد جامعه را تضعیف کند

نایب‌رییس کمیسیون کشاورزی مجلس درباره راهکارهای تحقق شعار سال گفت: امیدواریم دولت و مجلس در سال جدید با توجه به آمادگی کشورها برای سرمایه‌گذاری در ایران، ریل‌گذاری مناسبی برای جذب سرمایه‌ها داشته باشند.

به گزارش ایمنا، رحمت‌الله نوروزی درباره راهکارهای تحقق شعار سال (مهار تورم و رشد تولید) گفت: مقام معظم رهبری طی سال‌های اخیر با محوریت تولید سال‌ها را نام‌گذاری کرده‌اند که این موضوع بسیار دارای اهمیت و ارزشمند است.

نماینده مردم علی‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متأسفانه حجم نقدینگی بسیار بالایی در کشور وجود دارد که باید به سمت ایجاد اشتغال، تولید و فعال‌سازی واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌راکد هدایت شود، ادامه داد: یکی از مسائلی که مقام معظم رهبری در حرم رضوی مطرح کردند در خصوص اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری امور به مردم و بخش خصوصی بود.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم دولت و مجلس در سال جدید با توجه به آمادگی کشورها برای سرمایه‌گذاری در ایران ریل‌گذاری مناسبی برای جذب سرمایه‌ها داشته باشند، خاطرنشان کرد: باید برای سرمایه‌گذاران داخلی موانع را برطرف کنیم و بوروکراسی اداری را کاهش دهیم و به نوعی برای آنها فرش قرمز پهن کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استانداران و فرمانداران باید با نگاه به رشد تولید و اشتغال مولد گام بردارند و بخش خصوصی را برای رفع نیازمندی‌های کشور پیشران کنند، تصریح کرد: باید با قوت به بخش خصوصی کمک کنیم و صندوق توسعه ملی نیز از بنگاه‌داری دست بردارد و به واحدهایی که در تهیه مواد اولیه و ماشین‌آلات نیازمند مساعدت هستند، کمک کند.

نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی افزود: نباید اجازه دهیم نقدینگی سرگردان اقتصاد جامعه را تضعیف کند، باید نقدینگی به سمت اشتغال، تولید، صادرات و ارزآوری هدایت شود تا شاهد رشد تولید و مهار تورم باشیم.

منبع: فارس

کد خبر 650449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.