اقامت ۲۴ هزار نفر گردشگر نوروزی در لنجان ثبت شده است

فرماندار شهرستان لنجان گفت: از بیست‌وپنجم اسفندماه ۱۴۰۱ تا ششم فروردین ماه جاری حدود ۲۴ هزار گردشگر در ۱۰ اقامتگاه رسمی و ۸۰۰ اقامتگاه غیررسمی این شهرستان اقامت داشته‌اند.

حمیدرضا محمدی فشارکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به آمادگی کامل شهرستان لنجان برای میزبانی از مسافران نوروزی، اظهار کرد: آب و هوای مساعد و سرسبزی شهرها و روستاهای شهرستان لنجان به ویژه قرار گرفتن بخش قابل توجهی از آنها در حاشیه زیبای زاینده‌رود باعث شده این شهرها و روستاها از نظر مراکز طبیعی جذاب، موقعیت مناسبی را برای جذب مسافر و گردشگران نوروزی داشته باشند.

وی افزود: با توجه به تقارن دو بهار طبیعت و ماه مبارک رمضان، از چند ماه گذشته برنامه‌ریزی‌ها، اقدامات و تمهیدات لازم برای میزبانی هرچه بهتر و مطلوب‌تر از مسافران نوروزی در شهرها و روستاهای شهرستان لنجان اجرایی شد و بر اساس گزارش‌های ارائه شده در روزهای گذشته بخش‌های مختلف از جمله بقاع متبرکه، واحدهای اقامتی، آثار تاریخی، جاذبه‌های گردشگری، مراکز تفریحی و بازارها به خوبی میزبان و پذیرای گردشگران نوروزی بوده‌اند.

فرماندار شهرستان لنجان با اشاره به حضور بقاع متبرک امامزادگان در شهرستان لنجان، تصریح کرد: وجود حرمین امامزادگان واجب‌التعظیم برکات متعددی که برای شهرستان لنجان به همراه داشته‌اند و هم‌زمانی عید نوروز و ماه مبارک رمضان فرصتی را فراهم کرده تا با معرفی آنان دریچه‌ای نوین در صنعت گردشگری معنوی شهرستان گشوده شود از این رو این مهم مورد توجه دستگاه‌های مربوطه قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: بر اساس آمار موجود در نوروز ۱۴۰۱ (از ۲۵ اسفندماه لغایت ششم فروردین ماه) حدود ۲۲ هزار نفر در اقامتگاه‌های شهرستان لنجان به صورت موقت اقامت داشتند که این آمار در مدت مشابه سال جاری به ۲۴ هزار نفر افزایش پیدا کرده است و این افراد در ۱۰ اقامتگاه رسمی و ۸۰۰ اقامتگاه غیر رسمی، اقامت داشته‌اند.

محمدی با بیان اینکه جاذبه‌های طبیعی و تاریخی شهرستان لنجان چشم‌انتظار گردشگران نوروزی هستند، خاطرنشان کرد: ۳۷ هزار گردشگر از آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری شهرستان لنجان بازدید کردند که بر اساس آمار موجود بیشترین این بازدیدها از شهر ساحلی باغبادران و روستای هاردنگ به دلیل داشتن طبیعت بکر و وجود بقعه متبرکه امامزادگان واجب‌التعظیم بوده است.

کد خبر 650316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.