اجرای طرح توقف و حرکت در راه‌های کویری و یکنواخت اصفهان

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان از اجرای طرح توقف و حرکت در جاده‌های کویری و یکنواخت استان در ایام نوروز با هدف جلوگیری از حوادث ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان خبر داد.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکنواختی راه، راننده را دچار هیپنوتیزم جاده‌ای و او را خسته و خواب‌آلود می‌کند و در صورتی که برای چند ثانیه پلک‌های خود را روی هم قرار دهد، حوادث دلخراش و جبران‌ناپذیری برای او رخ خواهد داد؛ از همین رو و با توجه به یکنواختی جاده‌های کویری استان اصفهان، پلیس راه فرماندهی انتظامی استان برای پیشگیری از وقوع حوادث ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان، اقدام به اجرای طرح توقف و حرکت خودروها در ایام نوروز کرده است.

وی افزود: در این طرح خودروهای عبوری در مکان و پارکینگ‌های امنی که پیش‌بینی شده است متوقف و راننده چند دقیقه از خودرو پیاده می‌شود و در معرض هوای تازه قرار می‌گیرد؛ این اقدام باعث جلوگیری از خستگی و خواب‌آلودگی راننده در طول مسیر خواهد شد.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: رانندگان مراقب باشند تا در راه‌های یکنواخت دچار هیپنوتیزم جاده‌ای نشوند و حرکت مداوم چشم‌ها و رعایت سرعت‌های مجاز و مطمئنه می‌تواند در جلوگیری از هیپنوتیزم جاده‌ای به رانندگان کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: رانندگان حرکت مداوم چشم‌ها، خودداری از تمرکز و رعایت سرعت‌های مجاز و توصیه شده را به جهت جلوگیری از گرفتار شدن و آسیب پدیده باریک بینی، کاهش زاویه دید و کنترل بر سطح و حاشیه راه، مد نظر داشته باشند و در راه‌ها، از پارکینگ‌ها و ایستگاه‌های امنیت و سلامت استفاده لازم را ببرند و در رانندگی هرگز به چشمان خسته خود اعتماد نکنند.

کد خبر 650312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.