افزایش شارژرهای خودروهای برقی در شهر بریتانیایی

شورای شهر لینکلن‌شایر شمالی انگلستان در راستای تحقق هدف کربن‌خنثی شدن خود تا سال ۲۰۳۰، ترکیبی از شارژرهای ستون و پایه را در خیابان‌ها نصب خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر لینکلن‌شایر شمالی در حمایت از طرح زیست‌محیطی آینده سبز خود، به نصب شبکه‌ای از ۳۵ نقطه شارژ وسایل نقلیه الکتریکی در خیابان‌های شهر اقدام کرده که ترکیبی از شارژرهای بولارد و پایه چراغ خیابانی است و با سرعت حداکثر پنج کیلو وات در کمتر از دو ساعت وسیله‌نقلیه برقی را شارژ می‌کند.

شورا خاطرنشان کرد که نقاط نصب این ایستگاه‌های شارژ در جوار مناطق مسکونی برنامه‌ریزی شده است که اکثر ساکنان آن ماشین‌های خود را در خیابان پارک می‌کنند و این امر امکان شارژ راحت خودروهای هیبریدی و الکتریکی آن‌ها را در محل زندگی خود فراهم می‌آورد. شورای شهر همچنین از ساکنان خواست که نقاط شارژ پیشنهادی خود را هرچه سریع‌تر به شورا ارائه دهند.

شورای شهر لینکلن‌شایر شمالی برای نصب و مدیریت این شارژرهای ستون و پایه عمومی از همکاری و راهنمایی‌های یک شرکت اپراتور نقاط شارژ الکتریکی برخوردار است که به‌طور کامل تحت مالکیت گروه جهانی شرکت‌های انرژی و پتروشیمی «شل» قرار دارد.

شورای شهر تصریح کرد که فقدان نقاط شارژ عمومی در دسترس برای خودروهای برقی یک مانع رایج در پذیرش این وسایل نقلیه پاک میان عموم مردم و گذار به انرژی سبز به‌شمار می‌رود و مطالعات نشان می‌دهد مردم تمایل دارند وسایل نقلیه خود را در خانه یا نزدیک خانه خود شارژ کنند. این امر برای هشت میلیون خانوار بریتانیایی که دسترسی به پارکینگ‌های خانگی یا خصوصی ندارند، دشوار است.

افزایش شارژرهای خودروهای برقی در شهر بریتانیایی

از سوی دیگر شورای شهر لینکلن‌شایر شمالی در سال ۲۰۲۲ متعهد شده است تا سال ۲۰۳۰ کربن‌خنثی شود. این نهاد در اوایل سال ۲۰۲۳ برنامه زیست‌محیطی آینده سبزتر خود را معرفی کرد که نقشه راهی برای مقابله با ردپای کربن به‌شمار می‌رفت. یکی از اهداف کلیدی این طرح که شامل توسعه زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی شهر نیز می‌شود، افزایش پذیرش خودروهای الکتریکی در منطقه بود.

رئیس شورای شهر لینکلن‌شایر شمالی در این زمینه توضیح داد که امروزه ساکنان شهرها نسبت به ردپای کربن خود آگاه‌تر شده‌اند و افراد بیشتری برای کمک به کاهش سطح انتشار گازهای گلخانه‌ای به وسایل نقلیه الکتریکی روی می‌آورند، اما تأمین نقاط شارژ برای افرادی که دسترسی به نقاط شارژ شخصی ندارند، وظیفه دولت محسوب می‌شود. به این ترتیب شورای شهر در نظر دارد با نصب شارژرهای جدید در مناطقی که مجبور هستند خودروی خود را در خیابان پارک کنند، درصدد تحقق این وظیفه بربیاید. شورا تأکید کرد که این شارژها از منبع تغذیه چراغ‌های خیابان استفاده می‌کنند.

کد خبر 650038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.