آخرین پیش‌بینی وضعیت هوا و بارش‌های کشور + جزئیات

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، وضعیت هوای کشور را تشریح کرد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروز _شنبه پنجم فروردین‌ماه_ در ارتفاعات زاگرس مرکزی، ارتفاعات البرز و ارتفاعات واقع در شمال غرب کشور در ساعات بعدازظهر، افزایش ابر و رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: فردا سامانه بارشی از جنوب غرب و غرب وارد کشور شده و در جنوب غرب، غرب، جنوب، شمال غرب، مرکز و به تدریج در ارتفاعات و دامنه‌های البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران، سبب بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت، در مناطق مستعد بارش تگرگ و در ارتفاعات بارش برف می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: امروز بیشینه بارش در استان ایلام، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس در استان‌های لرستان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری خواهد بود.

وی ادامه داد: روز دوشنبه، سامانه بارشی در کل کشور به جز جنوب شرق فعال خواهد بود و روز سه‌شنبه نیز در نیمه شرقی کشور، سواحل دریای خزر، جنوب، مرکز و جنوب غرب، بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات بارش برف و برای شمال غرب، غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز، بارش پراکنده انتظار می‌رود.

ضیائیان گفت: روز چهارشنبه بارش در نیمه شرقی کشور ادامه دارد و در اواخر وقت، این سامانه بارشی به تدریج از کشور خارج می‌شود. از شنبه بعدازظهر تا روز یکشنبه، به دلیل وزش باد شدید در جنوب غرب، خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی دور از انتظار نیست.

وی اضافه کرد: همچنین روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه در نواحی شرق، جنوب شرق، مرکز و چهارشنبه مناطق شمال غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: یکشنبه در جنوب غرب و غرب، دوشنبه در شمال غرب و روز سه‌شنبه در مرکز و جنوب کشور، کاهش نسبی دما رخ خواهد داد و روز چهارشنبه در سواحل دریای خزر، افزایش نسبی شش تا هشت درجه‌ای دما انتظار می‌رود؛ همچنین از بعدازظهر یکشنبه و روز دوشنبه، شمال و مرکز خلیج فارس و سه‌شنبه نیمه شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و متلاطم خواهد بود.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، کمی ابری تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد با بیشینه ۲۳ و کمینه ۳ است و در روز _‌یکشنبه ششم فروردین‌ماه_ قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد و احتمال رگبار باران با بیشینه ۲۳ و کمینه ۴ پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 650011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.