بهبود کیفیت تماس در iOS 16.4

طبق یادداشت‌هایی که اپل به اشتراک گذاشته، به‌روزرسانی iOS 16.4 قرار است در آینده نزدیک برای عموم منتشر شود، این نسخه شامل ایزوله کردن صدا برای تماس‌های شبکه‌ای می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رونمایی از گوشی جدید سامسونگ M54، بهبود کیفیت تماس در iOS 16.4، رونمایی هدفون Nothing Ear2، توسعه مدل هوش‌مصنوعی مشابه GPT، عرضه شارژر Anker 737 MagGo و رونمایی از لپ‌تاپ حرفه‌ای MSI جزو پربازدیدترین اخبار علم و فناوری در هفته گذشته بود.

رونمایی از گوشی جدید سامسونگ M54

هفته گذشته مدل جدید سری میان‌رده محبوب سامسونگ یعنی گلکسی A54 معرفی و روانه بازار شد. اکنون سامسونگ در سکوت کامل خبری از میان‌رده دیگری موسوم به گلکسی M54 برای بازارهای خاورمیانه رونمایی کرد. به نظر می‌رسد این گوشی نسخه‌ای از گلکسی A54 محسوب می‌شود.

طبق اعلام رسمی سامسونگ، گلکسی M54 از نمایشگر ۶.۷ اینچی سوپر امولد با رزولوشن تصویر فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد. این نمایشگر توسط محافظ صفحه گوریلا گلس پنج محافظت می‌شود. قلب تپنده این گوشی تراشه اگزینوس ۱۳۸۰ است که با یک نسخه حافظه رم هشت گیگابایتی و دو مدل حافظه داخلی قابل افزایش ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی به پردازش اطلاعات می‌پردازد.

پنل پشتی گلکسی M54 میزبان دوربین سه‌گانه شامل سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، لنز فوق عریض هشت مگاپیکسلی و سنسور ماکرو دو مگاپیکسلی است. وظیفه ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس ویدئویی نیز برعهده دوربین ۳۲ مگاپیکسلی است. انرژی موردنیاز فعالیت‌های پردازشی میان‌رده سامسونگ توسط باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر تأمین می‌شود که از شارژ باسیم ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند.

بهبود کیفیت تماس در iOS

طبق یادداشت‌هایی که اپل به اشتراک گذاشته است، به‌روزرسانی iOS 16.4 قرار است که در آینده نزدیک برای عموم منتشر شود و این نسخه شامل ایزوله کردن صدا برای تماس‌های شبکه‌ای می‌شود. اپل می‌گوید ویژگی «Voice Isolation» صدای شما را در اولویت قرار می‌دهد و صدای محیط اطراف شما را مسدود می‌کند همچنین تماس‌های تلفنی واضح‌تری را به ارمغان می‌آورد که در آن بهتر می‌توانید صدای فردی را که با او صحبت می‌کنید بشنوید و البته برعکس این موضوع نیز صدق می‌کند.

این قابلیت پیش‌تر برای تماس‌های VoIP که از فیس تایم، واتس اپ و سایر برنامه‌ها در دستگاه‌های دارای iOS 15 یا macOS Monterey و جدیدتر استفاده می‌کنند، در دسترس بوده است و برای بهبود قابل توجه کیفیت میکروفن هنگام تماس با کاهش نویز پس زمینه طراحی شده است و تا پیش از این برای مکالمات تلفن همراه در دسترس نبوده و اپل هم هیچ راه‌حلی را برای بهبود کیفیت تماس‌های شبکه‌ای ارائه نداده بود، اما حالا شاهد این هستیم که به تماس‌های شبکه‌ای هم راه پیدا کرده است.

رونمایی هدفون Nothing Ear2

شرکت ناتینگ به تازگی از نسخه جدید هدفون بی‌سیم خود موسوم به Nothing Ear (2) رونمایی کرد که محصولی جذاب با مشخصات فنی قابل توجه به حساب می‌آید. این هدفون سومین مدل از سری هدفون‌های برند ناتینگ محسوب می‌شود و به عنوان جانشین اصلی Nothing Ear (1) که ماه ژوئن سال ۲۰۲۱ معرفی شد روانه بازار خواهد شد. به طور کلی، طراحی Nothing Ear (2) در مقایسه با نسل قبلی تغییر چندانی نداشته است، اما مشخصات فنی هدفون جدید ناتینگ با بهبودهای خوبی همراه شده است.

طبق اعلام رسمی، Nothing Ear (2) از کدک صوتی LHDC 5.0 پشتیبانی می‌کند که امکان پخش صدای باکیفیت Hi-Res را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. این هدفون همچنین از پروفایل صوتی قابل شخصی‌سازی بهره می‌برد که با توجه به تمایل شنیداری کاربر صدای هدفون را تنظیم می‌کند، البته برای راه‌اندازی این قابلیت، کاربران باید یک آزمون کوتاه را در برنامه Nothing X پشت سر بگذراند. ایجاد تغییرات در تنظیمات اکولایزر نیز از طریق همین برنامه قابل انجام است.

توسعه مدل هوش‌مصنوعی مشابه GPT

Alpaca به‌عنوان نسخه مشابه هوش مصنوعی GPT با هزینه‌ی فقط ۶۰۰ دلار توسعه داده شده و این مورد نشان می‌دهد که ساخت نرم‌افزاری مشابه OpenAI چقدر می‌تواند آسان تکرار شود. مرکز تحقیقات استنفورد هفته گذشته گزارش داد که محققان مدل هوش مصنوعی جدیدی را براساس مدل زبانی بزرگ LLaMA متا و استفاده از API OpenAI و قیمتی بسیار مقرون‌به‌صرفه، توسعه داده‌اند.

عرضه شارژر Anker 737 MagGo

شارژر Anker 737 MagGo که برای دستگاه‌های اپل عرضه شده است، قادر است به صورت همزمان سه دستگاه آیفون، اپل‌واچ و ایرپاد را شارژ کند. این محصول دارای پد شارژ بی‌سیم است که می‌تواند آیفون را با ۱۵ وات شارژ کند. این شارژر با جدیدترین مدل‌های آیفون مانند آیفون ۱۴ پرو مکس نیز سازگار است.

شارژر Anker 737 MagGo می‌تواند آیفون ۱۴ پرو مکس را در عرض ۴۷ دقیقه از صفر تا ۵۰ درصد شارژ کند. در قسمت جلوی آن یک پد شارژ بی‌سیم MagSafe و یک درگاه شارژ برای اپل‌واچ وجود دارد، در قسمت وسط آن نیز پد شارژ بی‌سیم AirPods در نظر گرفته شده است تا بتوانید گوشی خود را به صورت افقی یا عمودی تنظیم کنید.

شارژر Anker 737 MagGo با دستگاه‌های آیفون ۱۲ و دیگر مدل‌ها سازگار است، قابل حمل و سبک است همچنین وزن آن فقط ۳۸۶ گرم است. ابعاد این محصول ۳.۹ * ۴.۵ * ۴.۲ اینچ است و لوازم جانبی آن شامل یک کابل USB-C است که طول آن پنج فوت است و با قیمت ۱۳۹.۹۵ دلار در ایالات متحده به فروش می‌رسد.

رونمایی از لپ‌تاپ حرفه‌ای MSI

به تازگی MSI از نسل جدید لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای خود تحت عنوان CreatorPro2023 رونمایی کرده است. لپ‌تاپ‌های جدید MSI به پردازنده‌های Raptor Lake اینتل و پردازنده‌های گرافیکی سری RTX Ada انویدیا مجهز شده است. لپ‌تاپ‌های سری CreatorPro2023 در مدل‌های مختلفی راهی بازار شده است. لپ‌تاپ X17 HX به پردازنده i9-13980HX اینتل مجهز شده و با پردازنده گرافیکی حرفه‌ای RTX 3500 Ada راهی بازار می‌شود.

X17 HX مجهز به صفحه نمایش ۱۷.۳ اینچی نوع MiniLED IPS با وضوح 4K و نرخ تازه سازی ۱۴۴ هرتز بوده و ۱۰۰ درصد فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد. نمایشگر مورد اشاره گواهی VESA DisplayHDR 1000 را کسب کرده است.

کد خبر 649732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.