«چشمه بلقیس» باغی زیبا در چرام / «اصفهان‌ من» جعبه ابزاری در موبایل مسافران

پربازدیدترین اخبار شهری ایران در هفته گذشته را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «چشمه بلقیس باغی زیبا در چرام»، «خارج کردن ۳۰ کپسول گاز پیک‌نیک از چادر مسافران»، «پروژه‌های شهری اراک در یک نگاه»، «تدارک ۳۴ عنوان برنامه فرهنگی در ایام نوروز»، «۳ عامل رونق گردشگری مناسبتی»، «پیش‌بینی محل‌هایی برای صرف تغذیه مسافران اصفهان در ماه مبارک رمضان»، «محلات کم‌برخوردار شهر در مسیر توسعه / اناربار ساماندهی می‌شود»، «نقش فضاهای آئینی در ارتقای هویت شهر»، «علت حادثه فوت کارگر پارک وحش صفه در دست بررسی است»، «اصفهان من جعبه ابزاری در موبایل مسافران» از عناوین اخباری است که هفته گذشته در صدر پر بازدیدهای سرویس شهروکلان‌شهر ایمنا قرار گرفت و در این بسته خبری بازنشر می‌شود.

«چشمه بلقیس» باغی زیبا در چرام

«چشمه بلقیس» از باغ‌های زیبای ایران است که در چهار کیلومتری جنوب شهر «چرام» و در مسیر جاده چرام به گچساران واقع شده است. این باغ از جاذبه‌های مهم استان کهگیلویه‌وبویراحمد محسوب می‌شود و در تملک شهرداری چرام است. باغ چشمه بلقیس با مساحتی بیش از ۵۵ هزار و ۴۰۲ مترمربع در فهرست آثار ملی ایران قرار دارد و در این سال‌ها به یکی از تفرجگاه‌های اصلی شهر چرام و گچساران تبدیل شده است، این باغ سال ۱۳۸۱ در لیست آثار ملی ثبت شد.

حمزه بازی، شهردار چرام با اشاره به اقدامات شهرداری برای باغ چشم بلقیس، اظهار کرد: این نقطه گردشگری اعتبار عمرانی ندارد و از محل منابع داخلی شهرداری هزینه صرف آن می‌شود؛ در سال جاری به منظور پاکیزگی، زیباسازی و نگهداری این مجموعه تفریحی نزدیک یک میلیارد هزینه صرف شده است و درآمدزایی ندارد، بیشتر اردوهای دانش‌آموزی از این باغ به صورت رایگان بازدید می‌کنند، البته اگر سرمایه‌گذار ورود کند می‌تواند گردشگر بیشتری جذب کند.

خارج کردن ۳۰ کپسول گاز پیک‌نیک از چادر مسافران

ابراهیم مطلبی، مسئول کمیته ایمنی و حوادث ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: شب گذشته نیروهای آتش‌نشان مستقر در باغ فدک، ۳۰ کپسول گاز پیک‌نیک را از چادر مسافران خارج کردند تا آن‌ها شب بدون حادثه‌ای را سپری کنند.

پروژه‌های شهری اراک در یک نگاه

مدیریت شهری اراک طی یک سال گذشته طرح‌هایی را به منظور افزایش رفاه شهروندان و توسعه شهر در دستور کار داشته است که بعضی از آنها براساس چشم‌انداز ترسیم شده محقق شده و بعضی دیگر نیازمند توجه بیشتر مدیران و رفع موانع جهت تکمیل در سال آینده است.

علیرضا کریمی، شهردار اراک با بیان اینکه اختلاف بودجه پیشنهادی سال آینده شهرداری نسبت به بودجه جاری، حدود شش هزار میلیارد ریال است، تصریح می‌کند: ممیزی املاک سطح شهر، ایجاد پل روگذر انتهای خیابان شهدا، ایجاد فرهنگسرا در مناطق شهری (چندمنظوره)، طرح ساخت پایانه درون شهری، ساخت مجتمع ۹۰ واحدی قائم، ایجاد ساختمان ایستگاه آتش‌نشانی خیابان طالقانی از طرح‌های جدید عمرانی لایحه بودجه برای سال آینده است.

تدارک ۳۴ عنوان برنامه فرهنگی در ایام نوروز

سیدعلی معرک‌نژاد، سخنگوی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان، با اشاره به ارائه ۱۶ خدمت توسط اپلیکیشن «اصفهان من» گفت: شهروندان و مسافران می‌توانند برای دانلود این اپلیکیشن به نشانی https://app.isfahan.ir/ مراجعه کنند.

۳ عامل رونق گردشگری مناسبتی

گردشگری شهری یکی از امن‌ترین انواع گردشگری است که کمک زیادی به رونق اقتصاد شهر می‌کند و امروزه مورد توجه مدیران و برنامه‌ریزان قرار دارد. برای رسیدن به اهداف گردشگری، درنظرگرفتن رویکردی یکپارچه که در آن تمام منافع و وظایف کنشگران و فعالان عرصه گردشگری در هماهنگی و یکپارچگی با یکدیگر دیده شود، ضروری است.

جهت ایجاد شهری با ویژگی‌های گردشگری مناسبتی، سه عامل آموزش‌های شهروندی، حس تعلق به محیط و کاهش آلودگی زیست‌محیطی نسبت به سایر عوامل از اهمیت بیشتری برخوردار است. در گفت‌وگو با زینب حسینی، کارشناس شهرسازی گردشگری مناسبتی و تأثیر آن بر توسعه شهرها بررسی شد.

پیش‌بینی محل‌هایی برای صرف تغذیه مسافران اصفهان در ماه مبارک رمضان

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان با بیان اینکه به‌صورت اختصاصی برای ماه مبارک رمضان پیش‌بینی‌هایی انجام شده است، گفت: با توجه به حضور مسافران نوروزی که از روزه‌داری معذور هستند، محل‌هایی برای صرف تغذیه و وعده‌های غذایی پیش‌بینی شده است.

محلات کم‌برخوردار شهر در مسیر توسعه / اناربار ساماندهی می‌شود

مدیریت شهری گلپایگان با هدف اجرای طرح‌های بازآفرینی شهر، ارتقای منزلت عمومی و حفاظت از بافت‌های ارزشمند، اقداماتی را در دستور کار قرار داده و پیشرفت‌هایی نیز در این زمینه داشته است. شهرداری گلپایگان طی یک سال گذشته تلاش داشته است با همکاری دستگاه‌های دولتی به این امر مهم جامه عمل بپوشاند و در این مسیر نیز با چالش‌هایی مواجه بوده است.

مهم‌ترین خدمات فرهنگی و اجتماعی ارائه شده در قالب طرح‌های بازآفرینی شهری در گفت‌وگو با پیمان شکرزاده، شهردار گلپایگان بررسی شد.

نقش فضاهای آئینی در ارتقای هویت شهر

نحوه طراحی فضاهای شهری و هدایت تعاملات اجتماعی شکل گرفته در بستر آن، نقش مهمی در تقویت هویت شهری دارد و لازم است در فرآیند نوسازی و بهسازی بافت‌های شهر مورد توجه قرار بگیرد. بحران کنونی نداشتن هویت، اهمیت شناخت، حفظ و توسعه هویت‌های شهرسازی و معماری کشور سبب شد تا دولت در قالب ماده ۱۳۷ قانون برنامه سوم توسعه کشور، وزارت مسکن و شهرسازی را به اجرای تحقیقاتی مکلف کند تا نتایج آن در اختیار مشاوران و دست‌اندرکاران امر طراحی و برنامه‌ریزی شهری به منظور ارائه طرح‌های خود در راستای حفظ هویت ملی شهرها قرار بگیرد. در گفت‌وگو با ام‌البنین علی‌اصغری، کارشناس شهرسازی راهکارهای تقویت هویت شهری و نقش فضاهای آئینی در تحقق این مهم بررسی شد.

علت حادثه فوت کارگر پارک وحش صفه در دست بررسی است

علی جعفریان، مدیر مجموعه گردشگری صفه گفت: علت وقوع حادثه فوت کارگر پارک وحش صفه که در اثر حمله دو خرس به او اتفاق افتاد ازسوی مراجع قضائی در دست بررسی است.

«اصفهان من» جعبه ابزاری در موبایل مسافران

سیدعلی معرک‌نژاد، مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه اپلیکیشن «اصفهان‌من» جعبه ابزاری متشکل از نیازمندی‌های مسافران است که می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند، گفت: یکی از این نیازمندی‌ها، راهنمای برنامه سفر است که نسبت‌به تعداد روز اقامت در شهر زندگی، به آن‌ها پیشنهاد می‌شود.

کد خبر 649665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.