امدادرسانی هلال‌احمر به بیش از ۲۵ هزار نفر تا دوم فروردین

سخنگوی طرح ملی امداد و نجات نوروزی جمعیت هلال احمر با بیان اینکه به ۲۵ هزار و ۸۷۲ نفر در ماموریت‌های هلال احمر امدادرسانی شده است، گفت: به ۱۴۹۴ نفر اسکان اضطراری داده شده و ۶۳۷ نفر هم به مراکز درمانی منتقل شدند؛ ۸۸۷۶ نفر نیز در همان محل خدمات درمانی را دریافت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وحید سلیمی سخنگوی طرح ملی امداد و نجات نوروزی جمعیت هلال احمر، اظهار کرد: طرح ملی امداد و نجات نوروز ١٤٠٢ از اواخر اسفندماه ۱۴۰۱ آغاز شده و در جریان آن تا پایان روز دوم فروردین‌ماه، ۱۵۲۰ مورد عملیات در آن انجام شده که از این تعداد ۷۹۷ مورد آن مأموریت‌های جاده‌ای بوده است. دیگر موارد نیز مربوط به مأموریت‌های جوی، کوهستان و محیط‌های آبی بوده است.

وی با بیان اینکه در جریان این مأموریت‌ها به ۲۵ هزار و ۸۷۲ نفر امدادرسانی شده است، افزود: به ۱۴۹۴ نفر اسکان اضطراری داده شده و ۶۳۷ نفر هم به مراکز درمانی منتقل شدند. ۸۸۷۶ نفر نیز در همان محل خدمات درمانی را دریافت کرده‌اند؛ ۱۴۱ مورد عملیات نجات فنی انجام شده است که در جریان این مأموریت‌ها ۱۸۳ نفر از مصدومان سوانح جاده‌ای رهاسازی شده‌اند.

سخنگوی طرح ملی امداد و نجات نوروزی جمعیت هلال احمر ادامه داد: تا دوم فروردین، از ۹۴۵۸ نفر نیز تست قند و فشار خون اخذ شده است. همچنین استان‌های مازندران با ١٠٠ مورد، اصفهان با ٨٤ مورد و سمنان با ٧٣ مورد دارای بیشترین مأموریت‌های انجام شده هستند.

امدادرسانی به ۴۵۶۱ نفر در حوادث متأثر از شرایط ناپایدار جوی

صادق محمودی، سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به انجام عملیات سوانح جوی و اقلیمی از روز اول فروردین تا ساعت ۶ صبح (سوم فروردین) با بیان اینکه ۲۷ استان کشور متأثر از شرایط ناپایدار جوی بودند، گفت: در این مدت زمان امدادگران جمعیت هلال‌احمر به ۲۰ استان، ۳۸ شهرستان و ۵۲ منطقه شامل (٤١ محور، سه شهر و هشت روستا) امدادرسانی کردند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت به ۴۵۶۱ نفر امدادرسانی شده است، افزود: ۶۷۱ نفر اسکان اضطراری پیدا کردند و هشت نفر به مناطق امن و سه نیز به مراکز درمانی منتقل شدند؛ ۸۴ تیم عملیاتی شامل ۳۰۱ نفر، آب جمع شده در ۱۶ واحد مسکونی را تخلیه و اقدام به رهاسازی ۱۴۹ دستگاه خودرو از برف کردند.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر برای امدادرسانی به هرگونه حادثه احتمالی ناشی از حوادث جوی در آماده‌باش کامل قرار دادند و امدادرسانی در استان‌های سمنان، سیستان و بلوچستان، مازندران، بوشهر و خراسان جنوبی ادامه دارد.

کد خبر 649659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.