امدادرسانی نجاتگران زنجانی به بیش از ۳۶۸ مسافر نوروزی آسیب‌دیده از حوادث

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: نجاتگران هلال‌احمر استان به ۳۶۸ نفر مسافر آسیب‌دیده از حوادث در طرح نورزی امدادرسانی کردند.

سیدقاسم موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طرح نوروزی امداد از ۲۴ اسفند سال گذشته در ۱۱ پایگاه و پنج پست امداد و نجات جاده‌ای استان آغاز شد که تاکنون برای ۳۶۸ مسافر نوروزی در جاده‌های استان امدادرسانی شده است.

وی ادامه داد: این امدادرسانی به آسیب‌دیدگان ناشی از ۴۰ حادثه که ۳۰ مورد آن تصادف جاده‌ای بوده، ثبت شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در حوادث مذکور شش نفر از هموطنان در دم جان باختند، پنج مصدوم توسط نجاتگران هلال احمر به مراکز درمانی منتقل و دو نفر نیز سرپایی مداوا شدند.

وی تصریح کرد: در هفت مورد حوادث برف و کولاک جاده‌ای نیز تیم‌های عملیاتی هلال احمر ۲۵ مسافر نوروزی گرفتار در این شرایط جوی را در پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای اسکان داده‌اند.

موسوی خاطرنشان کرد: ۶۵ تیم عملیاتی با ۱۷۴ نجاتگر در امدادرسانی به هم‌وطنان آسیب‌دیده از تصادف جاده‌ای، برف و کولاک، کوهستان و حوادث شهری امدادرسانی کرده‌اند. در این سوانح ۳۹ دستگاه آمبولانس، ۲۶ خودروی نجات، پنج ست هیدرولیک نجات و چهار ست سبک نجات به‌کارگیری شده است.

وی اضافه کرد: از هم‌وطنان در خواست می‌کنم در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث، با شماره ۱۱۲ برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعت از شبانه‌روز می‌توانند تماس برقرار کنند.

کد خبر 649603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.