اطلاعیه پلیس به مناسبت ماه مبارک رمضان

فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران هم‌زمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اطلاعیه‌ای صادر و بر لزوم اجتناب از تظاهر به روزه‌خواری و رعایت عفاف و حجاب تاکید کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک مجدد سال نو و حلول ماه مبارک رمضان، «ماه تزکیه و خودسازی» توجه هموطنان به‌ویژه متصدیان واحدهای صنفی و اماکن عمومی را به رعایت و اجرای موارد مذکور جلب می‌کند.

متصدیان هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، رستوران‌های بین راهی، پایانه‌ها، فرودگاه‌ها وایستگاه‌های راه‌آهن با اخذ مجوز از مراکز ذی‌ ربط و ضمن رعایت شئون اسلامی و پوشاندن فضای خود به نحوی که از بیرون قابل رؤیت نباشد، می‌توانند به مسافران خود خدمات ارائه کنند و فعالیت سایر اماکن پذیرایی بدون مجوز ویژه ماه مبارک رمضان از یک ساعت قبل از اذان مغرب، افطار، مجاز است.

سرنشینان وسایل نقلیه اعم از عمومی و شخصی که در حال تردد هستند، همچنین هم‌وطنانی که از فضای پارک‌ها، بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها استفاده می‌کنند، موظف به رعایت حرمت ماه مبارک رمضان هستند و انتظار می‌رود که از هرگونه تظاهر به روزه‌خواری، ایجاد آلودگی صوتی و اعمال منافی شئونات اسلامی و اخلاقی اجتناب کنند.

یکی از جهات معنوی این ماه مبارک رعایت بیش از پیش عفاف و حجاب و دوری از ناهنجاری‌ها است. انتظار می‌رود تمام افراد ضمن رعایت فضای معنوی حاکم بر جامعه، اخلاق و پوشش اسلامی را مراعات کرده و برای تقویت مراتب خویشتن‌داری، تحکیم پیوند ایمانی و گسترش ارزش‌های اخلاقی، هنجارهای دینی به ویژه عفاف و حجاب در محیط‌های عمومی با دقت بیشتری از سوی همگان رعایت شود.

گشت‌های انتظامی در زمان افطار و شب‌های قدر که حضور و تردد مردم تراکم بیشتری دارد، تلاش می‌کند با حضور خود رفت‌وآمد را تسهیل کند و امنیت را ارتقا بخشد، به طور قطع همکاری مردم و روزه‌داران بسیار راهگشا خواهد بود.

ضوابط و نحوه صدور مجوز ویژه رمضان برای واحدهای صنفی در ماه مبارک رمضان از طریق اتحادیه‌های صنفی ذی‌ربط به اعضای تحت پوشش ابلاغ خواهد شد، مسئولیت رعایت نکردن موارد یاد شده متوجه مسئولان و متولیان اماکن مربوطه است.

کد خبر 649465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.