افزایش ۶ درصدی آمار ورودی‌ محورهای استان / اصفهان امروز درگیر بارش می‌شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به افزایش شش درصدی ورود خودرو به استان در سال جاری، از بارش باران در این شهرستان خبر داد.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به آخرین پیش‌بینی‌های هواشناسی، شاهد کاهش هشت تا ۱۰ درجه‌ای دما در روز جاری هستیم؛ همچنین موج بارشی که از شمال شرق کشور فعال شده است، به رگبار باران در نوار شمال و شرق استان شامل شهرستان‌های خوروبیابانک، نائین، اردستان، کاشان، آران‌وبیدگل، نطنز، گلپایگان و خوانسار منجر خواهد شد.

وی با بیان اینکه در بعضی از مناطق مرتفع بارش‌ها به صورت برف خواهد بود و ماهیت بارش‌های بهاری، رگباری است که می‌تواند منجر به آب‌گرفتگی شود، افزود: مناطق شرق استان نیز درگیر تندباد خواهد شد؛ پیش‌بینی‌ها مبنی بر این است که شهرستان اصفهان، بعدازظهر امروز تحت تأثیر این سامانه قرار می‌گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: با توجه به شرایط دمایی مذکور، رعایت اصول ایمنی در استفاده از وسایل گرمازا در سایت‌های اسکان مسافران به خصوص کمپ گردشگری فدک، باید در دستور کار قرار گیرد و از اقداماتی مانند روشن کردن پیک‌نیک در چادرها پیشگیری شود؛ همچنین متناسب با شرایط بارش‌های پیش‌بینی شده، پیشگیری از رخداد حوادثی از جمله آب‌گرفتگی و سیلاب‌های نقطه‌ای، تمهیداتی باید اندیشیده شود.

وی با اشاره به صادر شدن آماده‌باش برای تمام ارگان‌های استان اصفهان، ادامه داد: مقرر شده است که شهرداری‌ها برای ارائه خدمات امدادی و پیشگیری از وقوع حوادث، اقداماتی را انجام دهند. اپلیکیشن «اصفهان من» فعال شده و مسافران با نصب آن می‌توانند از آخرین وضعیت شهر اطلاع پیدا کنند. در این اپلیکیشن بخش مسافریار نیز تعریف و مقرر شده است که با ارسال پیامک برای مسافران، اطلاع‌رسانی از وضعیت محورها انجام شود.

شیشه‌فروش با تاکید بر خطرناک بودن صعود به ارتفاعات در شرایط جوی مذکور، گفت: شهروندان و مسافران توجه کافی به توصیه‌های پلیس راه داشته باشند و در تردد در محورهای برف‌گیر و گردنه‌ها مانند گردنه ملااحمد، جوانب احتیاط را رعایت کنند و مستحکم‌سازی داربست‌ها و المان‌ها در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت ترافیکی محورهای استان اصفهان، خاطرنشان کرد: با توجه به آمار ارائه شده از دستگاه‌های ترددشمار در بازه زمانی بیست‌وچهارم تا بیست‌ونهم اسفندماه، شاهد افزایش شش درصدی خودروهای ورودی به استان هستیم و ۷۷۶ هزار خودرو وارد استان و ۷۵۶ هزار خودرو از استان خارج شده‌اند.

کد خبر 649385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.