۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۸
چرا فنلاند شادترین کشور جهان است؟

گزارش جهانی شادی، فنلاند را برای ششمین بار پیاپی در رتبه اول قرار داد؛ این انتخاب براساس عواملی نظیر سرانه تولید ناخالص داخلی، درآمد، حمایت اجتماعی، امید به زندگی سالم، آزادی، سخاوت و فساد اعلام شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کشور فنلاند با داشتن زمستان‌های طولانی و شب‌های تاریک، برای ششمین بار متوالی به عنوان شادترین کشور جهان انتخاب شد چراکه میزبان پنج مکان از هفت منطقه برتر جهان از حیث جامعه شاد قرار دارد.

برای تعیین شادترین کشورهای جهان، یک مطالعه توسط شبکه راه‌حل‌های توسعه پایدار (مرتبط با سازمان ملل متحد) انجام شد و براساس آن از پاسخ‌دهندگان خواسته شد تا زندگی خود را با استفاده از تصویر ذهنی، مانند یک نردبان ارزیابی کنند. بهترین زندگی ممکن برای آنها ۱۰ و بدترین ممکن یک ۰ است.

سپس این نتایج ارزیابی با عوامل مختلف زندگی ارتباط داده شد: سرانه تولید ناخالص داخلی، درآمد، حمایت اجتماعی، امید به زندگی سالم، آزادی، سخاوت و فساد. این عوامل ممکن است به توضیح رتبه بالای کشورهای توسعه‌یافته شمال اروپا در این گزارش کمک کند، زیرا فقط بر ارزیابی ذهنی شادی شخصی تکیه نمی‌کند، بلکه عینیت را نیز در نظر می‌گیرد.

چرا فنلاند شادترین کشور جهان است؟

بر اساس گزارش جهانی شادی ۲۰۲۳، کشورهای برتر جهان از حیث شادی شامل فنلاند، دانمارک، ایسلند، هلند، سوئد، نروژ، سوئیس، لوکزامبورگ و نیوزلند است.

خدمات عمومی در فنلاند به خوبی اجرا می‌شود، میزان جرم و جنایت و فساد پایین است و بین دولت و مردم اعتماد وجود دارد. همه سازمان‌های خدمات‌رسان در کنار یکدیگر کار می‌کنند تا جامعه‌ای کارآمد را ایجاد کنند.

یک شوخی در مورد فنلاندی‌ها وجود دارد: یک فنلاندی درونگرا هنگام صحبت با شما به کفش‌های خود نگاه می‌کند و یک فنلاندی برونگرا به کفش‌های شما نگاه می‌کند. در حالی که این کلیشه در مورد اجتماعی نبودن فنلاندی‌ها وجود دارد، اما بیشتر اوقات دقیقاً برعکس این موضوع صادق است. خوش‌صحبت، مهمان‌نواز، خونگرم: اینها ویژگی‌هایی هستند که واقعاً شخصیت فنلاندی را می‌سازند. در بازدید از فنلاند، متوجه خواهید شد که بسیاری از مردم محلی برای به اشتراک گذاشتن داستان‌ها و آشنا کردن شما با فنلاند هیجان‌زده هستند.

کد خبر 649324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.