۷۳۸ عملیات امداد و نجات مسافران نوروزی

بر اساس اطلاعیه ستاد نوروزی سال ۱۴۰۲ جمعیت هلال‌احمر، در پنج روز اخیر ۷۳۸ مورد عملیات امداد و نجات مسافران نوروزی در حوادث جاده‌ای انجام شد.

به گزارش ایمنا، متن اطلاعیه شماره دو ستاد خدمات نوروزی هلال‌احمر به شرح زیر است:

«۷۳۸ مورد عملیات امداد و نجات مسافران نوروزی در حوادث جاده‌ای طی پنج روز اخیر

به اطلاع هموطنان عزیز می‌رساند:

۱. از زمان شروع مسافرت‌های تعطیلات نوروز، جاده‌های استان‌های اصفهان، مازندران و فارس بیشترین حوادث جاده‌ای منجر به عملیات امداد و نجات را داشته‌اند.

۲. در این مدت حدود ۷۳۸ مورد عملیات امدادی توسط امدادگران هلال احمر صورت گرفته که ۴۰۳ مورد حوادث جاده‌ای، ۱۵ مورد به‌دلیل بی توجهی به حوادث جوی و حرکت مسافران با اتومبیل بدون تجهیزات در جاده‌ها، ۱۷ مورد نیز حوادث کوهستانی و.... بوده است.

۳. براساس اعلام پلیس راهور تاکنون ۲۲۸ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند، امدادگران هلال احمر طی این مدت ۴۰۳ مورد عملیات امداد نجات در حوادث جاده‌ای انجام داده‌اند که از این میان ۳۰۲ نفر مجروح به مراکز درمانی انتقال، ۳۱۹۴ نفر درمان در محل تصادف، ۸۸ نفر رها سازی از درون اتومبیل‌های تصادف شده و ۷۶ مورد هم عملیات نجات فنی مسافران بوده است.

۴. با عنایت به اینکه تاکنون ۱۵ مورد عملیات امداد و نجات مسافران در حوادث جوی بوده توصیه جدی بر توجه به هشدارهای هواشناسی در روز سه‌شنبه تا چهارشنبه اول و دوم فروردین ۱۴۰۲ در ۲۹ استان کشور، با احتمال بارش شدید و رگباری باران و بارش برف در کوهستان‌ها و ارتفاعات، توصیه جدی بر تجهیز وسیله نقلیه زمستانی، اطلاع از وضعیت جوی جاده‌ها و توجه به توصیه‌های پلیس راهور است.

۵. در حال حاضر ۶۹ هزار امدادگر و جوان هلال احمری در اقصی نقاط کشور در حدود ۲ هزار پایگاه و مقر امدادونجات آماده خدمت رسانی به مسافران نوروزی هستند.

در هر جای ایران که هستید و در صورت نیاز به امدادرسانی، امدادگران هلال‌احمر در کوتاه‌ترین زمان ممکن در کنار شما خواهند بود. ندای امداد هلال‌احمر با شماره تلفن ۱۱۲ به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی و امداد و نجات افراد حادثه دیده در سراسر کشور است. اگر به آموزش‌های امدادی در زمینه امدادوکمک‌های اولیه، بستن زنجیر چرخ و … نیاز دارید نیز با مراجعه به سایت khadem.ir و یا کانال ارتباطی (https://t.me/Iranian_IRCS) به سهولت به این آموزش‌ها دسترسی خواهید داشت.»

کد خبر 649186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.