۵۷ واحد صنفی متخلف در اصفهان پلمب شد

معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره به اینکه مراکز واکسیناسیون در ایام تعطیلات نوروز در همه شهرستان‌ها فعال است، گفت: مراکز شهرستان‌ها برای مراقبت و نمونه‌گیری کرونا فعال هستند.

علی پارسا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره برنامه‌های مرکز بهداشت استان اصفهان در ایام نوروز، اظهار کرد: مرکز بهداشت استان و واحد بهداشت محیط، همه‌ساله از اوایل بهمن‌ماه برنامه بازدید از مراکز و اماکن حساس مانند مراکز فرآوری آجیل را آغاز می‌کند.

وی با اشاره به آغاز برنامه نظارتی در حوزه بهداشت محیط از بهمن‌ماه، افزود: برنامه تشدید نظارت‌های ویژه از بیست‌وچهارم اسفندماه آغاز و در این زمینه ۹۰ تیم بهداشت محیط در سطح استان سازماندهی شد.

معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان ادامه داد: از بیست‌وچهارم تا بیست‌وهشتم اسفندماه، ۸۱۵۵ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی که بیشتر هم مراکز حساس مانند شیرینی‌فروشی‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها و رستوران‌ها بازدید در دستور کار بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت ۵۳۲ بازدید از مراکز بین راهی انجام شده و اماکن عمومی مانند اماکن اقامتی که ۲۵۱۴ مورد بازدید از آن‌ها انجام شده نیز در دستور کار بازدیدها بوده است.

پارسا اظهار کرد: در این مدت ۱۳۷ مورد نمونه‌برداری مواد غذایی، ۳۰۳ مورد نمونه آب گرفته شده است که یکی از برنامه‌های اصلی حوزه بهداشت محیط نظارت بر تأمین آب سالم و بهداشتی است و ۵۱۴۱ مورد کلرسنجی آب انجام شده است.

وی افزود: لازم است بدانیم حدود ۵۷ واحد صنفی متخلف پلمب، ۱۵۷ واحد متخلف به مراجع قضائی معرفی، ۱۰ هزار و ۶۸۹ کیلوگرم مواد غذایی توقیف و معدوم شده است.

معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: در سایر برنامه‌ها مثل مراقبت از بیماری‌ها به‌ویژه بیماری‌های واگیردار مانند کووید ۱۹ برنامه تشدید را داشته‌ایم، از جمله اینکه مراکز منتخب همچنان فعال هستند.

فعالیت مراکز نمونه‌گیری و واکسیناسیون کرونا در ایام نوروز

وی با اشاره به اینکه مراکز واکسیناسیون در ایام تعطیلات نوروز در همه شهرستان‌ها فعال است، گفت: مراکز شهرستان‌ها برای مراقبت و نمونه‌گیری کرونا فعال هستند؛ مراکز نمونه‌گیری از پاشنه پای نوزادان برای بیماری‌های متابولیک ارثی در روز اول، سوم و دوازدهم فروردین فعال هستند.

کد خبر 649176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.