بیش از ۲۰ تن مواد غذایی فاسد معدوم شد

معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: از بیست‌وچهارم اسفند تا چهارم فروردین‌ماه، ۱۲۳ مورد پلمب داشتیم و ۲۰ هزار و ۲۲۲ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته هم توقیف و معدوم شد.

علی پارسا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره اقدامات ستاد نوروزی در زمینه بهداشت محیط، اظهار کرد: از بیست‌وچهارم اسفند تا چهارم فروردین، ۱۶ هزار و ۶۴۵ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۵۶۰۰ مورد بازرسی از اماکن عمومی انجام شده است.

وی با اشاره به بازرسی‌های انجام شده از اماکن بین راهی، افزود: در این بازرسی‌ها ۲۷۵ مورد نمونه‌برداری مواد غذایی انجام و ۳۵۸ مورد تخلف به مراجع قضائی معرفی شد.

معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان ادامه داد: در این مدت ۱۲۳ مورد پلمب داشتیم و ۲۰ هزار و ۲۲۲ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته هم توقیف و معدوم شد.

وی درباره نظارت بر آب آشامیدنی، خاطرنشان کرد: در این مدت ۵۳۹ مورد نمونه‌برداری آب آشامیدنی انجام شده است و ۸۷۴۶ مورد نیز سنجش کلر باقی‌مانده داشته‌ایم.

پارسا با اشاره به گزارشات دریافتی از سوی مخاطبان در سامانه تلفنی ۱۹۰ تصریح کرد: از مردم و گردشگران نوروزی که به اصفهان سفر کرده‌اند، درخواست می‌کنیم که هنگام مشاهده تخلفات بهداشتی با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند و این تخلفات را گزارش دهند تا ناظران بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی به محل مراجعه کنند و اقدامات قانونی لازم در این زمینه انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: مباحثی مانند بهداشت فردی صنوف، بهداشت محیط محل عرضه مواد غذایی مانند رستوران و هتل، مواد غذایی تاریخ گذشته و فاسد از موارد مهمی است که درخواست می‌کنیم در صورت مواجهه، آن‌ها را گزارش دهند.

کد خبر 650368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.