ضرورت معرفی مددجویان جویای شغل به صاحبان مشاغل

قائم‌مقام کمیته امداد استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: طرح راهبری شغلی با هدف معرفی مددجویان جویای شغل به صاحبان مشاغل و کارآفرینان در راستای آموزش و خودکفایی آنها اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمهدی هاشمی امروز _یکشنبه بیست‌وهشتم اسفند_ در همایش تجلیل از راهبران شغلی چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: طرح راهبری شغلی با هدف معرفی مددجویان جویای شغل به صاحبان مشاغل و کارآفرینان در راستای آموزش و خودکفایی آنها اجرا می‌شود.

وی بابیان اینکه در این طرح کارآفرینان موفق در فرایند اجرای طرح‌های اشتغال، مددجویان را تا مرحله خودکفایی همراهی می‌کنند، افزود: در طرح راهبری شغلی نظارت بر اجرای طرح‌های اشتغال، تأمین لوازم مورد نیاز، ارائه تسهیلات و آموزش به متقاضیان توسط این نهاد با مشارکت راهبران شغلی انجام می‌شود.

قائم‌مقام کمیته امداد استان چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۷۰۰ طرح اشتغال در زمینه‌های دامداری، فرش و گلیم، صنایع دستی، زنبورداری و کشاورزی با همکاری راهبران شغلی اجرا شده است.

وی با اشاره به برگزاری همایش راهبران پیشران ملی خاطرنشان کرد: تعداد ۱۵ راهبر شغلی استان در این همایش تجلیل شدند؛ از تمامی فعالان حوزه اشتغال و کارآفرینان استان دعوت می‌شود، برای مشارکت در طرح راهبری شغلی، طرح‌های خود را به معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان جهت بررسی و ایجاد زمینه همکاری ارائه کنند.

هاشمی اظهار کرد: در راستای ایجاد زمینه اشتغال و خودکفایی مددجویان، ۳۰ راهبر شغلی با این نهاد همکاری می‌کنند.

وی گفت: احداث مسکن برای خانواده‌های نیازمند، پرداخت هزینه‌های درمانی، تأمین بخشی از هزینه‌های ازدواج فرزندان مددجویان، پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان و پرداخت کمک‌هزینه معیشتی به خانواده مددجویان از محل همین صدقات مردمی است.

قائم‌مقام کمیته امداد استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه صدقات پرداختی مردم نیکوکار استان براساس دستورات دینی به دست نیازمندان همان منطقه اختصاص می‌یابد، اضافه کرد: محل هزینه‌کرد صدقات از پیش و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تعیین می‌شود.

وی با بیان اینکه صدقات خانگی استان چهارمحال و بختیاری با استفاده از دستگاه‌های کارت‌خوان جمع‌آوری می‌شود، تصریح کرد: در این روش، تخلیه‌گران صندوق‌های صدقات خانگی پس از شمارش صدقات پرداختی، وجه تأیید شده را از طریق دستگاه کارت‌خوان ثبت می‌کنند و رسید آن فوری صادر می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه در این روش صدقات پرداختی فوری ثبت می‌شود، گفت: حذف گردش پول نقد و جلوگیری از انتقال آلودگی‌های ویروسی، حذف مراحل شمارش و انتقال پول به بانک، ارسال فوری پیامک پرداخت برای مشترکان و دریافت فوری صدقات و هزینه آن برای نیازمندان، از دیگر اهداف اجرای طرح است.

کد خبر 648914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.