اهدای خون در ماه رمضان منافاتی با روزه‌داری ندارد / ذخیره خون مشهد در وضعیت آبی

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی با بیان اینکه اهدای خون در ماه مبارک رمضان با رعایت توصیه‌های لازم منافاتی با روزه‌داری ندارد، گفت: در ماه میهمانی خدا داوطلبان پس از بررسی‌های پزشکی و اطمینان از احراز شرایط، می‌توانند خون اهدا کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا مجدی امروز _یکشنبه بیست‌وهشتم اسفندماه_ در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: این اداره کل در راستای خدمات‌رسانی کامل به دارندگان نذر خون و متقاضیان اهدای خون و فراورده‌های خونی در ٢٩ اسفندماه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳:۰۰ در کلان‌شهر مشهد مقدس در پایگاه‌های امام رضا (ع) ابتدای خیابان دانشگاه روبه‌روی خیابان کفایی، شهید سلیمانی بین استقلال دو و چهار و امید نبش خیابان آیت‌الله شیرازی سه، طبقه منهای یک مجتمع تجاری و اداری امید و همچنین از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۰۰ در پنج شهرستان سبزوار، نیشابور، تربت حیدریه، قوچان و گناباد آماده خدمات‌رسانی به مردم ایثارگر استان و زوار خواهد بود.

وی افزود: در دوم فروردین‌ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳:۰۰ در مشهد مقدس در پایگاه‌های امام رضا (ع)، شهید سلیمانی و امید و در شیفت بعدازظهر از ساعت ۱۴:۰۰ تا ۱۸:۳۰ در پایگاه امام رضا (ع) آماده پذیرایی از مردم استان و زوار امام رضا (ع) است.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی تصریح کرد: از سوم فروردین‌ماه تا آخر ماه رمضان هر شب از ساعت ۲۰:۰۰ تا ۲۴:۰۰ در مشهد تمام پایگاه‌های امام رضا (ع)، امید، شهید کریمی، مهر و سناباد و در شهرستان‌های سبزوار، نیشابور، تربت حیدریه، قوچان و گناباد پایگاه‌های تابعه شهرستانی فعال و پذیرای متقاضیان اهدای خون هستند.

وی ادامه داد: مرکز خون‌گیری کاشمر نیز از پنجم فروردین‌ماه تا پایان ماه مبارک رمضان هر شب از ساعت ۲۰:۰۰ تا ۲۴:۰۰ آماده خدمات‌رسانی به متقاضیان اهدای خون است.

مجدی خاطرنشان کرد: از سوم فروردین ماه تا آخر ماه مبارک رمضان هر روز در ایام غیر تعطیل و از ساعت ۷:۴۵ تا ۱۳:۰۰ پایگاه اهدای خون امام رضا (ع)، شهید سلیمانی و در ایام تعطیل از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳:۰۰ پایگاه اهدای خون امام رضا (ع) آماده خدمت‌رسانی است.

وی اظهار کرد: اداره کل انتقال خون خراسان رضوی در بهار طبیعت و بهار قرآن و با توجه به کاهش مراجعات به پایگاه‌های اهدای خون استان به علت تعطیلات، مسافرت‌ها و روزه‌داری مردم از دارندگان تمام گروه‌های خونی مثبت و منفی تقاضا دارد، در نخستین فرصت به نزدیک‌ترین پایگاه اهدای خون استان مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی با بیان اینکه اهدای خون در ماه مبارک رمضان با رعایت توصیه‌های لازم منافاتی با روزه‌داری ندارد، افزود: در ماه میهمانی خدا، داوطلبان پس از بررسی‌های پزشکی و اطمینان از احراز شرایط می‌توانند خون اهدا کنند.

وی با بیان اینکه اداره کل انتقال خون خراسان رضوی به لحاظ ذخایر خونی هم‌اکنون در وضعیت آبی، ذخیره شش تا هشت روز، قرار دارد، خاطرنشان کرد: اگرچه نسبت به استان‌های هم‌سنگ خود به لحاظ تولید و مصرف، در جایگاه مناسب‌تری نسبت به آن‌ها قرار داریم اما به منظور پاسخ‌گویی به نیازهای بیماران و نیازمندان به خون و فراورده‌های خونی در ۶۲ بیمارستان و مرکز درمانی استان و اعمال درمانی نیازمندِ خونِ زوار میلیونی امام رضا (ع)، که هیچ استان دیگری پذیرای این حجم از زوار نیست، تقاضای مساعدت و همراهی دارندگان تمام گروه‌های خونی به منظور ترمیم و افزایش ذخایر خونی استان را دارد.

کد خبر 648899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.