کاهش ذخیره خون اصفهان به ۳.۷ روز / نیازمند گروه‌های خونی A ،O مثبت و B هستیم

سرپرست روابط عمومی سازمان انتقال خون استان اصفهان از سهم ۳درصدی زنان در اهدای خون خبر داد و گفت: با توجه به پیش رو بودن تعطیلات عید نوروز و ماه مبارک رمضان، پیش‌بینی مبنی بر کاهش ذخیره خون استان است.

فرشته آرامش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به میزان ذخیره خون استان اصفهان، اظهار کرد: درحال‌حاضر ذخیره خون استان اصفهان حدود پنج روز و شهرستان اصفهان حدود ۳.۷ روز است.

وی با اشاره به نیاز استان به اهدای تمام گروه‌های خونی به ویژه A ،O مثبت و B، افزود: با توجه به پیش رو بودن تعطیلات عید نوروز و ماه مبارک رمضان، پیش‌بینی مبنی بر کاهش ذخیره خون استان است، بنابراین شهروندان اهدای خون را در روزهای پایانی سال فراموش نکنند.

سرپرست روابط عمومی سازمان انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه در ایام پایانی سال با افزایش جراحی‌ها در مراکز درمانی، نیاز به خون و فرآورده‌های خونی افزایش یافته است، تصریح کرد: بیماران مبتلا به تالاسمی در ماه، یک یا دو بار نیازمند دریافت خون هستند و در روزهای پایانی سال و پیش از شروع تعطیلات، برای دریافت خون به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه فراخوان‌های اهدای خون با توجه به شرایط ذکر شده صادر می‌شود تا شهروندان یاری‌رسان تأمین نیاز خونی افراد و بیماران باشند، ادامه داد: در ۱۱ ماه سال جاری، ۱۵۹ هزار و ۴۶۴ نفر به منظور اهدای خون به مراکز این سازمان مراجعه کردند که از این تعداد، ۱۲۷ هزار و ۸۴۳ نفر موفق به اهدای خون شدند.

آرامش با اشاره به رشد بیش از ۳درصدی اهدای خون در سال جاری، گفت: با توجه به حائز اهمیت بودن سلامت اهداکننده و گیرنده خون، مراجعه‌کنندگان به مراکز این سازمان مراجعه می‌کنند، تحت مشاوره و معاینه قرار می‌گیرند و در صورت داشتن شرایط اهدا، به منظور اهدای خون پذیرش می‌شوند.

وی با اشاره به سهم اندک بانوان در اهدای خون، خاطرنشان کرد: آمار اهدای خون بانوان نسبت به میانگین جهانی تفاوت بسیاری دارد، از همین رو نیازمند تبلیغات بیشتری در این خصوص هستیم. لازم به ذکر است که در زمان مراجعه بانوان برای اهدای خون، آزمایش کم‌خونی از بانوان گرفته می‌شود و در صورت داشتن شرایط اهدا، پذیرش می‌شوند.

کد خبر 645164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.