توسعه شبکه شارژ وسایل‌ نقلیه الکتریکی در یک شهر بریتانیایی

شورای شهر «وست‌سافولک» در انگلستان، از برنامه‌ریزی برای گسترش شبکه شارژ وسایل‌نقلیه الکتریکی در سراسر شهر خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر «وست‌سافولک» اعلام کرد که قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ به شهری کربن‌صفر تبدیل شود، بر همین مبنا به‌زودی ۱۰۰ نقطه شارژ سریع عمومی برای خودروهای الکتریکی (EV) در زمین‌های متعلق به شورا در سرتاسر شهر نصب خواهد کرد.

شورای شهر یکی از شرکت‌های تابعه گروه جهانی شرکت‌های انرژی و پتروشیمی «شل» را برای تحقق این هدف انتخاب کرده که در گذشته نیز مسئولیت تأمین انرژی این شهر را از مزرعه خورشیدی متعلق به شورا و با نرخ‌های رقابتی خریداری کرده است. این شرکت موظف است زیرساخت‌های شارژ عمومی را در محل‌های مورد نظر نصب کند و مسئولیت حفظ و نگهداری آن‌ها را برعهده گیرد.

شورا مطرح کرد که این زیرساخت‌ها امکان استفاده از شبکه جدیدی از شارژرهای پنج، هفت، ۵۰ و ۱۵۰ کیلووات و پرداخت هزینه آن با استفاده از کارت‌های نقدی و اعتباری یا بهره‌گیری از اپلیکیشن پرداخت وجه را برای کاربران فراهم می‌آورد.

شورا ضمن تأیید مناسب بودن مکان‌های برنامه‌ریزی‌شده برای نصب نقاط شارژ برای راحتی رانندگان، خاطرنشان کرد که این برنامه در اواخر سال ۲۰۲۳ اجرا خواهد شد و مراکز شهری، مراکز تفریحی، پارک‌های سراسر شهر و پارکینگ‌های خودروها را به فضای شارژ خودروهای الکتریکی مجهز خواهد کرد.

توسعه شبکه شارژ وسایل‌نقلیه الکتریکی در شهر بریتانیایی

عضو کابینه مقررات و محیط زیست شورای شهر وست‌سافولک این یک تغییر را گامی بزرگ در دسترسی به نقاط شارژ عمومی قبل از تغییر خودروهای سوخت فسیلی با انواع برقی در سال ۲۰۳۰ معرفی و اظهار کرد بیانیه رسمی ایجاد این زیرساخت‌ها در دسامبر سال گذشته منتشر شده است تا به روند تحول پیش رو برای کربن‌صفر شدن خالص شهر تا سال ۲۰۳۰ سرعت ببخشد.

شورای شهر ضمن اعلام شرایط اضطراری محیطی و تغییرات آب‌وهوایی، تأکید کرد که یکی از مشارکت‌کنندگان کلیدی در طرح اضطراری آب‌وهوایی وست‌سافولک است و به‌عنوان اقدامی کلیدی در راستای هم‌مسیر شدن با این طرح، ایجاد و توسعه شبکه زیرساخت‌های عمومی شارژ خودروهای الکتریکی را برگزیده است.

شورا تصریح کرد که گسترش این شبکه خود در کنار ارائه تسهیلات شارژ راحت برای ساکنان و مشاغل، گذرا به برقی شدن وسایل‌نقلیه را تسهیل و به رانندگان کمک می‌کند اعتمادبه‌نفس بیشتری برای این تغییر داشته باشند.

کد خبر 648882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.