استعدادیابی اساس تحقق عدالت اجتماعی است

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان، یکی از خواسته‌های اعضای شورای استان را فعالیت قوی و مؤثر ادارات ورزش و جوانان در شهرستان‌ها دانست و گفت: توجه به فعالیت‌های ورزشی در شهرها و روستاهای استان اصفهان، موجب خواهد شد گام‌های بلندی برای توسعه ورزش و ایجاد شور و نشاط اجتماعی در آن‌ها برداشته شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جواد توحیدی‌راد در نشست اجلاس شورای اسلامی استان اصفهان که با حضور مدیر کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه طی سال‌های اخیر توسعه قابل توجهی را در زیرساخت‌های ورزشی در استان اصفهان شاهد بوده‌ایم اما لازم است که با تشکیل کارگروهی متشکل از شورای استان اصفهان و اداره کل در حوزه ورزش و جوانان استان، زمینه توسعه ورزش در شهرها و روستاهای این استان بیش از پیش فراهم شود.

وی یکی از خواسته‌های بحق اعضای شورای استان را فعالیت قوی و مؤثر ادارات ورزش و جوانان در شهرستان‌های استان دانست و افزود: توجه به فعالیت‌های ورزشی در شهرها و روستاهای استان اصفهان، موجب خواهد شد گام‌های بلندی برای توسعه ورزش و ایجاد شور و نشاط اجتماعی در آن‌ها برداشته شود.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: بر این باور هستیم که سرمایه‌گذاری در ورزش و سوق دادن نسل نوجوان و جوان به آن سمت، به عنوان یک کار زیرساختی و فرهنگی می‌تواند در سرنوشت و آینده سالم نسل جوان و آینده کشور مؤثر باشد، بر همین اساس انتظار می‌رود به موضع استعدادیابی نیز توجه ویژه‌ای شود.

وی استعدادیابی را اساس عدالت اجتماعی دانست و ادامه داد: استعدادیابی به‌عنوان ابزاری مهم می‌تواند از هدر رفتن فرصت‌ها جلوگیری کرده و به عنوان راه کشف و به نتیجه رساندن توانایی ذاتی فرد و هدایت آن در مسیر صحیح عمل کند، بر همین اساس نیاز است ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌های استان با تقویت هیئت‌های وزرشی این مهم را تحقق بخشند.

توحیدی با اشاره به نقش مؤثر ایجاد گذرهای ورزشی در ترویج ورزش همگانی یادآور شد: در صورتی که به این مهم پرداخته شود می‌توان به چشم‌انداز آینده ورزش‌های همگانی در استان نیز بیش از پیش امیدوار بود.

وی درباره موضوع مزایده اماکن ورزشی در شهرها گفت: بر اساس تدابیر اتخاذ شده و گزارش‌هایی که ارائه شد، اگر قیمت اجاره سالیانه اماکن ورزشی در شهرها زیر حد نصاب معاملات کوچک باشد، اختیار واگذاری آن به اداره ورزش و جوانان آن شهرستان سپرده شده است.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان ادامه داد: اعلام آمادگی اداره کل ورزش و جوانان استان درباره واگذاری اماکن ورزشی به صورت صددرصد رایگان به دهداری‌ها در روستاها نیز بسیار ارزشمند است، چراکه هویت‌بخشی به روستاها با توسعه ورزش بیش از پیش رقم خواهد خورد.

وی خاطرنشان کرد: تزریق هیجان و پرورش نخبه با تکیه بر ورزش به راهبری امیدبخش برای توسعه ورزش در بین نسل جدید به‌شمار می‌آید و با افزایش تعاملات شاهد تحقق این مهم خواهیم بود.

کد خبر 648860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.