حقوق کارگران  ۱۴۰۲ امروز مشخص می‌شود

بنابر گفته مسئولان، جلسه نهایی تعیین دستمزد ۱۴۰۲ کارگران امروز _یکشنبه بیست‌وهشتم اسفندماه_ برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز _یکشنبه بیست‌وهشتم اسفندماه_ جلسه شورای‌عالی کار با حضور وزیر کار، نمایندگان کارگران و کارفرمایان برای تعیین دستمزد ۱۴۰۲ کارگران تشکیل خواهد شد.

آخرین جلسه شورای عالی کار روز جمعه _بیست‌وششم اسفندماه_ با حضور وزیر کار، نمایندگان کارگران و کارفرمایان، وزیر اقتصاد و وزیر صمت تا پاسی از شب برگزار شد اما بی‌نتیجه ماند و مقرر شد در نشست امروز این شورا نهایی شود.

دلیل تأخیر در مشخص شدن حقوق کارگران، اختلاف نمایندگان دولت، کارگران و کارفرمایان رقم و چینش سبد معیشت کارگران است، زیرا رقمی که کمیته مزد برای این سبد تعیین کرده است حدود ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود، در صورتی که کارگران هزینه سبد معیشت خود را ۱۷ میلیون تومان پیشنهاد داده‌اند.

هادی ابوی، دبیر کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه حدود ۳۵ درصد از مبلغ ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان مربوط به اقلام خوراکی است، اظهار کرد: ۶۵ درصد مابقی دستمزد کارگران مربوط به اقلام غیرخوراکی است و این هزینه‌ها به صورت ضریبی تعیین خواهد شد، زیرا همه کارگران مجبور به پرداخت هزینه‌هایی ازجمله ایاب و ذهاب و هزینه مسکن نیستند و ممکن است هزینه‌های دیگری وجود داشته باشد.

کد خبر 648829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 15
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    0 1
    خودشون اگه تونستن بااین حقوقت زندگی کنن ماجرای نداریم