حقوق ۱۴۰۲ کارگران تعیین شد / حداقل دستمزد ۲۷ درصد افزایش یافت

حقوق ۱۴۰۲ کارگران پس از جلسات متعدد میان وزیر کار و نماینده‌های کارگران و کارفرمایان، مشخص شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیصدوچهاردهمین جلسه شورای‌عالی کار روز گذشته _یکشنبه بیست‌وهشتم اسفندماه ۱۴۰۱_ از حدود ساعت ۱۹:۳۰ با حضور شرکای اجتماعی و وزرای اقتصاد و کار، آغاز شد.

آخرین رقم از سبد معیشت که از سوی کمیته مزد اعلام شد، رقم ۱۲ میلیون و ۴۷۹ هزار و ۵۰۰ تومان بود که کارگران این رقم را قبول نداشتند و رقم پیشنهادی خود برای کمیته مزد را ۱۷ میلیون و ۴۴۷ هزار و ۱۶۰ تومان اعلام کرده بودند.

سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره حقوق کارگران در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: حداقل دریافتی کارگران با بعد خانوار ۳/۳ نفر از مبلغ شش میلیون و ۴۳۳ هزار و ۱۱۷ تومان به هشت میلیون و ۸۲ هزار و ۶۰ تومان با میانگین رشد ۲۷ درصد افزایش یافت.

وی افزود: سایر سطوح ۲۱ درصد افزایش می‌یابد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: اقلام مصرفی کارگری و کمک هزینه مسکن به گونه‌ای افزایش یافت که حداقل دریافتی کارگران با افزایش یک میلیون و ۷۷۵ هزار و ۲۴۳ تومان تعیین شد.

بنابراین با افزایش ۲۷ درصدی حداقل دستمزد ۱۴۰۲ پایه حقوق کارگران از چهار میلیون و ۱۷۹ هزار تومان به پنج میلیون و ۳۰۷ هزار و ۳۳۰ تومان رسید و با محاسبه مبلغ حق مسکن، بن خواربار و حق اولاد به هشت میلیون و ۸۲ هزار و ۶۰ تومان افزایش پیدا کرد.

مبلغ بن خواربار کارگران، یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و حق مسکن ۹۰۰ هزار تومان تعیین شد. حق مسکن جهت اجرا باید به تصویب هیئت دولت برسد.

میزان افزایش برای کارگران سایر سطوح مزدی نیز ۲۱ درصد به اضافه مبلغ ۸۳,۵۹۶ تومان روزانه تصویب شد. همچنین، پایه سنوات ۲۱۰ هزار تومان تعیین شد.

کد خبر 648538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 64
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سهراب IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    21 6
    سلام شما خودتون بااین حقوق میتونی زندگی کنید ادلان حرف بزنی 😭😭😭😭