ترویج تردد با وسایل نقلیه عمومی با پرداخت دیجیتالی

گزارش‌ها حاکی از آن است که به دنبال اینترنتی شدن پرداخت هزینه سفر به وسیله خودروهای عمومی در شهر فرانسوی کلرمون-فران، گرایش مردم به عبور و مرور از طریق آن‌ها به طور قابل‌توجهی افزایش یافته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به نظر می‌رسد که پرداخت پول نقد یا استفاده از کارت‌های اعتباری برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی مردم کلرمون-فران در بهره‌گیری از آن‌ها بوده است، چراکه بر اساس گزارش‌های ارائه شده از سوی اداره حمل‌ونقل شهری، از زمان اینترنتی کردن قابلیت پرداخت هزینه، همواره بر گرایش شهروندان به عبور و مرور از طریق خودروهای عمومی افزوده شده است. در واقع، طی تنها شش ماه از پیاده‌سازی این پروژه، بیش از ۱۰۰ هزار پرداخت اینترنتی برای بهره‌گیری از وسایل نقلیه عمومی انجام شده است که این آمار با پرداخت کرایه این خودروها به روش سنتی قابل مقایسه نیست.

سیستم پرداخت باز

قابلیت پرداخت اینترنتی هزینه حمل‌ونقل عمومی در کلرمون-فران را کمپانی فناوری Flowbird فراهم آورده است که در زمینه پرداخت و صدور بلیت، به‌خصوص برای پارکینگ‌ها و سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی فعالیت می‌کند. اقدام مدیران شهر در این زمینه با هدف ایجاد تجربه پرداخت سریع‌تر و راحت‌تر برای شهروندان اعمال شده است که به دنبال آن، قابلیت پرداخت هزینه تنها با فشار دادن یک دکمه توسط آن‌ها فراهم آمده است.

ترویج تردد با وسایل نقلیه عمومی با پرداخت دیجیتالی

در واقع، کاربران وسایل نقلیه پس از نصب نرم‌افزار ویژه‌ای روی تلفن‌های همراه هوشمند خود که از سوی اداره حمل‌ونقل عمومی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد، می‌توانند برای طراحی و پرداخت هزینه سفر خود اقدام کنند. این قابلیت‌ها از زمان پیدایش خود همواره بر تعداد شهروندانی افزوده است که از وسایل نقلیه عمومی برای تردد خود در داخل شهر بهره می‌گیرند و این امر به سهم خود مزایایی مانند کاهش انتشار کربن و به حداقل رساندن اثرات جزایر گرمایی را برای شهر و ساکنان آن به ارمغان آورده است.

کمپانی Flowbird پیش از این نیز به ارائه خدمات مشابهی در کشورهای کانادا، بریتانیا، استرالیا و ایرلند شمالی پرداخته بود و در نظر دارد استراتژی‌های خود را با هدف ترویج استفاده از وسایل نقلیه عمومی میان مردم در سراسر جهان پیاده کند.

کد خبر 648622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.