باتری‌های خورشیدی برای شارژ خودروهای الکتریکی در ناتینگهام

اعضای شورای شهر ناتینگهام انگلستان در نظر دارند برای نخستین‌بار و به‌طورآزمایشی در بریتانیا از انرژی خورشیدی برای شارژ خودروهای الکتریکی بهره بگیرند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نصب دو باتری بسیار بزرگ در دو منطقه دور از یکدیگر ناتینگهام برای شارژ خودروهای الکتریکی که نیروی خود را از انرژی خورشیدی تأمین خواهد کرد، در اولویت برنامه‌های مدیران ناتینگهام طی سال جاری قرار دارد.

این باتری‌ها، پنل‌های خورشیدی بسیاری را در سطح خود فرا خواهد گرفت و از طریق جذب نور خورشید، به تولید نیروی لازم برای شارژ خودروهای الکتریکی شهر منجر خواهد شد.

جالب اینکه این باتری‌ها از باتری‌های بازیافتی خودروهای فرسوده توسعه خواهد یافت و هر یک، از قابلیت ذخیره هزار و ۲۰۰ کیلووات ساعت الکتریسیته برخوردار خواهد بود که این میزان نیرو، برای تأمین انرژی لازم به منظور روشن نگه داشتن یک دستگاه تلویزیون به مدت یک سال کافی است.

مدیران ناتینگهام هدف خود از پیاده‌سازی پروژه جدید را بهینه‌سازی حداکثری بهره‌گیری از انرژی تجدیدپذیر و به دنبال آن، کاهش انتشار گازهای آلاینده و هزینه‌های مربوط به ناوگان حمل‌ونقل شهری معرفی کرده‌اند، ضمن این‌که بر اثربخشی آن بر کاهش اثرات جزایر گرمایی و تغییرات اقلیمی تاکید کرده‌اند.

 باتری‌های خورشیدی برای شارژ خودروهای الکتریکی در ناتینگهام

سیستم مدیریت انرژی ناتینگهام

باتری‌های بزرگی که در ناتینگهام برای شارژ خودروهای الکتریکی نصب خواهد شد، سراسر پوشیده در پنل‌های خورشیدی خواهد بود که این ویژگی، امکان جذب اشعه‌های خورشیدی را بهینه می‌کند و تولید انرژی تجدیدپذیر از آن‌ها را به حد اعلی می‌رساند.

علاوه بر این، شارژ خودروهای الکتریکی از طریق این ایستگاه‌ها نسبت به سایر ایستگاه‌های شارژ وسایل نقلیه برقی با سرعت بالاتری انجام می‌شود که این امر به سهم خود در تشویق مالکان چنین خودروهایی به بهره‌گیری از این ایستگاه‌ها برای شارژ وسایل نقلیه خود نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

به دنبال این میزان گرایش، تعداد خودروهایی که به وسیله باتری‌های جدید شارژ می‌شود، به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت به دنبال آن، جایگزینی انرژی تجدیدپذیر به جای انرژی شهری در ایستگاه‌های قدیمی بهینه خواهد شد.

مدیران ناتینگهام امیدوار هستند که باتری‌های جدید آن‌ها را در تحقق اهداف صفر انتشار کربن یاری خواهد کرد، ضمن این‌که به کاهش اثرات جزایر گرمایی منجر خواهد شد.

کد خبر 648509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.