عید نوروز یادآور قیامت است/ عربستان چاره‌ای جز توافق نداشت

امام جمعه موقت اصفهان گفت: عید نوروز یادآور قیامت است، زیرا درختانی که همچون یک تکه چوب تا یک ماه قبل وجود داشت پس از نوروز پر از شکوفه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام سید مجتبی میردامادی امروز _جمعه بیست‌وششم اسفند_ اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز، عده‌ای ناتوان هستند و توان خرید یک جفت کفش را ندارند.

وی با بیان اینکه مردم بر اساس دارایی خود ایثار کنند و به صورت علنی و غیرعلنی انفاق می‌کنند، افزود: اگر از فردی ناراحت هستید آن را کنار بگذارید، زیرا سال نو یعنی دل‌ها نو شود و کظم غیض کنید تا خداوند در روز قیامت از شما بگذرد.

امام‌جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: خداوند بین بندگانش افرادی را بیشتر دوست دارد که احسان می‌کنند؛ صله رحم کنید و کمک به مستمندان را فراموش نکنید.

وی با بیان اینکه دو عید نوروز و عید ماه مبارک رمضان در پیش است که عید نوروز تنها عید خوشگذرانی نیست بلکه عید حیات مجدد طبیعت است، ادامه داد: عید نوروز یادآور قیامت است، زیرا درختانی که همچون یک تکه چوب تا یک ماه قبل وجود داشت، پس از نوروز تمام آن‌ها پر از شکوفه می‌شود و خداوند مردگان را زنده می‌کند که روز قیامت نیز همین‌گونه است و شکوفه‌ها به شکل انسان از زیر خاک بیرون می‌آیند.

حجت الاسلام میردامادی ادامه داد: نوروز عید خوبی بوده و از سوی امام صادق (ع) تاکید شده، خوبی آن صله رحم و عیب آن بی‌حیایی و بی حجابی است.

وی با بیان اینکه همان‌طور که خانه را نو می‌کنید، خانه دل را نیز تکان دهید، گفت: افرادی که صاحب مال هستند و خمس و زکات نمی‌دهند، مسلمان نخواهند مرد زیرا به دستور اسلام عمل نکرده است.

امام جمعه موقت اصفهان اضافه کرد: لازم است افرادی، کشور اسلامی را با ۳۰۰ هزار شهید با این وضع بی‌حجابی نجات دهند و به داد اسلام برسند؛ زیرا هر روز وضعیت بدتر از گذشته می‌شود.

وی افزود: زمانی یک پاکبان به یک خانم تذکر داد اما مورد توهین قرار گرفت؛ چرا به جایی رسیدیم که دشمن فعال باشد و ما منفعل باشیم؟ چرا باید کارمان به جایی برسد که دشمن حاکم شود؟

احترام ماه رمضان حفظ شود

حجت الاسلام میردامادی ادامه داد: احترام ماه مبارک رمضان را باید حفظ کرد، چرا باید کاری کنیم که ابتدای سال با گناه شروع شود و مطمئن باشیم اگر به ماه رمضان اهانت کنیم، از کیفر سخت الهی برخوردار خواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام (ص) در روز جمعه آخر ماه شعبان خطبه خواندند و گفتند مردم، ماه خدا به شما روی آورد و هر چیزی که ادامه آن (الله) باشد همچون شهرالله، بیت‌الله، حرم‌الله و ولی‌الله، مقدس است.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: هر چیزی ممکن است عیدی داشته باشد، قرآن بهار دل‌ها است، از این رو در ماه رمضان خواندن هر آیه قرآن ثواب تلاوت کل آن را دارد.

وی اضافه کرد: سال ۱۴۰۱ سال تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرین بود که بسیار سال موفقی در زمینه‌های هسته‌ای، صنایع و صنایع دفاعی و بیمارستان برکت بود که این بیمارستان در خاورمیانه همتا ندارد و در دنیا نیز زبان‌زد است.

اعتراف اسرائیل به نابودی

حجت الاسلام میردامادی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) هر چه بگویند همان می‌شود، گفت: در روزهای اخیر بین ایران و عربستان توافقی ایجاد شد که با توجه به تمام شدن جنگ یمن و باز شدن راه حج عمره از آن استقبال می‌کنیم، عربستان چاره‌ای جز این نداشت زیرا شرایط مناسبی نداشت و باید این ارتباط را بپذیرد، اما اسرائیل داغ‌دار شد.

وی تصریح کرد: اگر کشورهای اسلامی متحد شوند، هر کدام یک سطل آب بریزند، اسرائیل را آب می‌برد و وحدتی که وجود نداشته در آینده باید ایجاد شود.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: اسرائیل اعلام کرده است که ایران لازم نیست با ما بجنگد، ما داریم خود به‌خود نابود می‌شویم.

کد خبر 648453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.