کمبودهای دارویی را مدیریت کردیم

مدیر درمان تامین اجتماعی استان چهارمحال‌وبختیاری از افتتاح یک مرکز دندان‌پزشکی سانترال در سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی فلاحی امروز _پنجشنبه بیست‌وپنجم اسفندماه_ در نشست با مدیرکل تأمین اجتماعی استان چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: در ایام کمبود دارو در کشور، بیماران استان به دلیل کمبود سرم مستاصل نشدند.

وی افزود: در این ایام، دارو شبانه بین قسمت‌های مختلف جابه‌جا می‌شد تا بیماران در روز بعد با چالش مواجه نشوند؛ از همین رو و در پی نتایج حاصل شده، سربلند هستیم و در سال جاری با مشکل حادی روبه‌رو نبودیم.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: ۲۵.۸ درصد جراحی‌های ۱۰ ماهه ابتدایی سال جاری، جراحی‌های بزرگ را در بر می‌گیرد در صورتی که درصد جراحی‌های بزرگ در بیمارستان‌های کشور ۱۰ تا ۱۵ درصد است.

وی اضافه کرد: در قسمت‌های سرپایی بیمارستان‌ها و تأمین آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی به ویژه برای کودکان، درگیر چالش‌های کوچکی بودیم که به تبع ناشی از چالش‌های استان و کشور بود، اما سعی بر مدیریت شرایط شد و بیمارانی که مشکلات حادتری داشتند در اولویت دریافت دارو قرار گرفتند. با مدیریت‌های صورت گرفته با کمترین مشکل در قسمت درمان‌های سرپایی، دوره مورد اشاره را پشت سر گذاشتیم و در همان زمان به بعضی از بیمارستان‌های دانشگاهی نیز کمک شد.

فلاحی تصریح کرد: کشیدن و پرکردن یک سطحی، دو سطحی و سه سطحی دندان و سایر خدمات دندانپزشکی درحال‌حاضر در مراکز سرپایی سازمان تأمین اجتماعی استان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر در بیمارستان امام علی (ع) یک مرکز دندان‌پزشکی سانترال وجود دارد و در صورتی که در مراکز درمانی سراسر استان، دندانی نیاز به جراحی داشت و اما امکان انجام آن را نداشتند، به بیمارستان امام علی (ع) ارجاع داده می‌شود. حدود ۸۵ درصد اقدامات ساختمانی این مرکز انجام شده است و اوایل بهار سال آینده افتتاح خواهد شد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: ورودی دندان‌پزشک به استان اندک است و پیگیر جذب دندان‌پزشک هستیم. با توجه به حذف ارز ترجیحی برای دارو، قیمت داروها افزایش یافت، اما مقرر شده بود با توجه به پرداختی بیمه سلامت به سازمان تأمین‌اجتماعی، فرانشیز اضافه از بیمار دریافت نشود.

وی خاطرنشان کرد: این طرح برای حدود ۳۸۰ قلم دارو اجرایی شده و در حال حاضر هزینه‌های تأمین اجتماعی به شکل پرداخت از جیب مردم نیست؛ در حالی که حدود سه تا چهار برابر هزینه‌های پرداختی سازمان در موضوع دارو اضافه شده و بار بسیار سنگینی را به تأمین اجتماعی اضافه کرده است.

کد خبر 648304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.