آزور الگویی برای توسعه جزایر هوشمند در جهان

تلفیق پیش‌بینی مصرف انرژی و فناوری تولید با منبع باطری، قابلیت بهره‌گیری بیشتر از انرژی تجدیدپذیر را در جزیره آزور پرتغال افزایش داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران آزور از سیستم انرژی هوشمند جدیدی در بعضی از جزایر کوچک‌تر قلمرو بهره گرفته‌اند که بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، هر سال به میزان سه هزار و ۶۰۰ تن دی‌اکسید کربن را در منطقه کاهش خواهد داد و از این طریق به افزایش پایداری سراسر آزور کمک خواهد کرد. تکمیل این پروژه را یکی از کمپانی‌های تولیدکننده انرژی پاک پرتغال به عهده گرفته است و مدیران را به تسهیل تحقق اهداف پایدار منطقه وعده داده است. علاوه بر این، کمپانی ذکر شده مدعی شده است که تنها بر ایجاد سیستم هوشمند تولید انرژی تجدیدپذیر برای تحقق هدف پایداری پرتغال اکتفا نخواهد کرد، بلکه به پیاده‌سازی پروژه‌های هوشمند دیگری نیز به منظور جایگزینی الکتریسیته شهری با انرژی بادی، خورشیدی و گرما زمینی خواهد پرداخت و از این طریق، آزور را به نمونه‌ای پایدار برای سایر جزایر کشور و حتی جهان تبدیل خواهد کرد.

آزور الگویی برای توسعه جزایر هوشمند در جهان

پتانسیل انرژی تجدیدپذیر

آزور ۹ سیستم انرژی خودکار تفکیک‌شده را با پتانسیل بالای تولید انرژی تجدیدپذیر در بر گرفته است که اغلب آن‌ها از منابع بادی، خورشیدی و گرمازمینی برای تولید نیرو بهره می‌گیرد. معماران توسعه‌دهنده این سیستم‌ها، ایجاد تعادل بین تولید و مصرف انرژی را در ایجاد آن‌ها مورد توجه قرار داده‌اند، ضمن این‌که چرخه‌های تقاضا را در این راستا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار کردند.

تیم توسعه‌دهنده سیستم هوشمند جزیره آزور همچنین با هدف تأمین یک منبع مطمئن تولید نیرو برای ساکنان آن و همچنین افزایش ۵۰ درصدی تولید انرژی تجدیدپذیر به ارائه رویکردهایی اشتراکی پرداختند که پیامدهای آن‌ها در زمینه‌های ذکر شده بسیار اثربخش بود. اعضای این تیم در نظر دارند با بهره‌گیری از فناوری و رویکردهای هوشمند، به توسعه استراتژی‌های بیشتری برای افزایش تولید و مصرف انرژی تجدیدپذیر از طریق نیروی باد، خورشید و گرمازمینی بپردازند و آزور را به الگویی برای هوشمندسازی و افزایش پایداری در سایر جزایر دنیا تبدیل کنند.

کد خبر 648213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.