هیچ بیماری به دلیل کمبودها روی تخت بیمارستان دچار مشکل نشده است

مدیر درمان تامین اجتماعی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: حتی یک بیمار هم به دلیل کمبودها روی تخت بیمارستان دچار مشکل نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی فلاحی امروز _چهارشنبه بیست‌وچهارم اسفندماه_ در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: اطلاع‌رسانی به جامعه یکی از مسیرهای اصلی جهاد تبیین است که بخش عمده‌ای از مسئولیت سنگین جهاد تبیین بر عهده اصحاب رسانه است.

وی افزود: استان در زمینه استقرار نسخه الکترونیک توانست از استان‌های پیشگام کشور باشد و با کوچک‌ترین مشکلات در استان موفق شدیم سال ۱۴۰۱ را با استقرار کامل نسخه الکترونیک سلامت و طرح دادیار به پایان برسانیم.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: امسال سالی بسیار پرپیچ و خم در زمینه درمان بود زیرا با بیماری‌های خاص، نازایی، افزایش کووید که دو ماه سیستم بهداشت و درمان را مبتلابه کرد، کمبودهای دارویی، پیشگیری و درمان بیماری‌ها همچون بیماری‌های سالمندی، دیابت و فشار خون درگیر شدیم.

وی ادامه داد: اعتقاد داریم در اتاق شیشه‌ای مشغول کار هستیم اگر واقعاً شفاف کار شود اصحاب رسانه بسیار کمک کننده هستند و خواسته‌های مردم منعکس خواهد شد که در جهت ارائه خدمت بهتر به مردم استان نقطه بسیار مطلوبی است.

فلاحی تصریح کرد: امسال کمبود دارو در سطح کشور وجود داشت که موضوع واردات دارو و مواد اولیه آن بود در نهایت وزارتخانه وارد عمل شد و چند پارت دارویی مواد اولیه به صورت اورژانسی وارد کشور شد هرچند با تأخیر بود اما مشکلاتی را در این زمینه ایجاد کرد که بخشی تقاضای بسیار زیاد در مهرماه و آبان‌ماه به دلیل افزایش آنفلوانزا و بیماری کووید بود که مقداری واردات دارو در کشور دچار مشکل شد.

وی ادامه داد: در چهارمحال‌وبختیاری حتی یک بیمار به دلیل کمبود روی تخت بیمارستان دچار مشکل نشد، بیماران پذیرش شده و دارو دریافت کردند، حتی یک عمل جراحی در استان لغو نشد، این درحالی بود که بیمارستان‌هایی در سطح کشور به دلیل نداشتن برخی داروهای بیهوشی با محدودیت‌هایی مواجه شدند، اما در چهارمحال‌وبختیاری در بخش تأمین اجتماعی در طول سال جاری یک بیمار برگشتی هم نداشتیم.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: این مهم به دلیل تمهیداتی بود که در بخش دارو و تجهیزات اندیشیده شد و در عرصه درمان بیماران بستری نیز مشکل حادی نداشتیم، علی‌رغم اینکه وقتی مشکل دارویی پیدا شد، نزدیک هفت درصد مراجعات ما نیز بیشتر شد.

وی خاطرنشان کرد: ۲۰ درصد در قسمت سرپایی مراجعات در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل بیشتر شد که به دلیل گرانی و کمبود دارو بود و در این زمان تأمین اجتماعی برای بیماران در دسترس‌تر بود پس مراجعات بیشتر شد.

کد خبر 648147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.