بازداشت ۱۱۰ نفر در رابطه با حوادث «مسمومیت دانش‌آموزان»

سخنگوی فراجا از بازداشت ۱۱۰ نفر در ارتباط با موضوعات رخ داده اخیر در مدارس خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار سعید منتظرالمهدی با اشاره به موضوع مسمومیت دانش‌آموزان در مدارس برخی از استان‌های کشور، اظهار کرد: در ایام اخیر و در پی نگرانی‌های فراوان خانواده‌ها، پلیس با ایجاد بیش از چهار هزار گشت سواره و پیاده به صورت محسوس و نامحسوس به طور روزانه مدارس کشور را در رصد اطلاعاتی و پایش عملیاتی قرار داد.

وی با بیان اینکه در این روزها بیش از ۱۱۰ نفر از خاطیان توسط سازمان اطلاعات فراجا شناسایی و دستگیر شدند، افزود: شماری از مسمومیت‌ها، واقعی و بخش عمده دیگر متأثر از عوامل روان‌شناختی مبتنی بر ترس و سرایت روانی بوده است.

سخنگوی فراجا ادامه داد: هیجان‌طلبی دانش‌آموزان و استفاده از بمبک‌های بدبو و موارد مشابه نیز از عوامل اصلی این رخداد است که در این راستا حدود ۹ هزار بمبک بدبو جمع‌آوری شد و از فروش آنها جلوگیری به عمل آمد؛ همچنین تعدادی از واردکنندگان عمده که این مواد را از طریق کشورهای همجوار وارد کرده بودند، دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: بعد از استفاده بمبک‌های بدبو در مدارس، جلوی ورود آنها به کشور گرفته شد و دو نفر نیز که در حال وارد کردن انبوه این مواد از کشورهای همجوار به صورت قاچاق بودند، با حکم قضائی بازداشت شدند.

سردار منتظرالمهدی خاطرنشان کرد: به والدین گرامی، دانش‌آموزان و معلمان سرزمین‌مان به جهت تأمین امنیت عزیزان‌مان در مدارس، اطمینان خاطر می‌دهیم که پرونده این پدیده شوم به‌زودی بسته خواهد شد و کماکان پلیس در کنار آنها است.

کد خبر 648129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.