کاهش بهره‌وری با استعمال دخانیات / لزوم جایگزینی صنایع سلامت محور با صنایع دخانی

مدیر دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه استعمال دخانیات سبب کاهش بهره‌وری می‌شود، گفت: صنایع سلامت‌محور باید جایگزین صنایع دخانی شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، فرشید رضایی اظهار کرد: برخی بر این باور هستند تولید سیگار به اقتصاد کشور کمک می‌کند، اما اثربخشی آن بر اقتصاد بسیار ملموس است، به نحوی که سبب کاهش بهره‌وری می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی افراد شعار جهش تولید را در کانون توجه قرار می‌دهند و بر افزایش تولید سیگار تاکید دارند، افزود: صنایع سلامت محور باید جایگزین صنایع دخانی شوند، صنعت دخانیات یک معضل جهانی است و مختص ایران به حساب نمی‌آید.

مدیر دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت گفت: یک جریان بزرگ، کنترل صنعت دخانیات را در دست گرفته است و وزارت بهداشت از افرادی که برای تولید محصولات دخانی پیش قدم می‌شوند می‌خواهد که ناخواسته وارد مافیای تولید محصولات دخانی نشوند.

رضایی با بیان اینکه اقدامات متعددی در زمینه کنترل مصرف دخانیات انجام شده است، ادامه داد: برخی ادعا می‌کنند که به دلیل نبودن امکانات تفریحی جوانان برای تفریح به محصولات دخانی روی می‌آورند، اقداماتی در زمینه برخورداری از امکانات ورزشی به صورت رایگان یا با تخفیف ویژه برای خانواده‌ها انجام داده‌ایم تا خانواده‌ها بتوانند از اماکن ورزشی استفاده کنند.

کد خبر 757064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.