آخرین پیش‌بینی وضعیت هوا و بارش‌های کشور + جزئیات

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، وضعیت هوای کشور را تشریح کرد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از بعدازظهر امروز، سامانه بارشی وارد کشور شده و به تدریج در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، زنجان، گیلان، مازندران، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، شمال خلیج فارس، همدان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، غرب اصفهان، ارتفاعات کرمان و روز پنجشنبه افزون بر این مناطق در گلستان و سمنان شاهد بارندگی، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در نقاط مستعد، بارش تگرگ و در ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی، بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: از اواخر فردا بارش از سمت غرب کاهش می‌یابد و روز جمعه در سواحل شمالی خراسان‌های شمالی، رضوی و جنوبی، شرق سمنان، بعضی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، قزوین و شمال استان‌های البرز و تهران، بارش پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، تصریح کرد: روز شنبه در گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و شمال سیستان و بلوچستان، بارش پراکنده رخ خواهد داد و سپس سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود. از بعدازظهر روز یکشنبه، سامانه بارشی دیگری وارد کشور شده و در استان‌های واقع در شمال غرب و غرب، منجر به بارش خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز در شمال شرق و شرق کشور و روز پنجشنبه در شمال شرق، جنوب غرب، غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، در بعضی ساعات وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود؛ همچنین خلیج فارس از بعدازظهر روز پنجشنبه تا شنبه مواج خواهد بود.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی هوای استان اصفهان، کمی ابری، در صبح مه‌آلود و از بعدازظهر وزش باد با بیشینه ۲۳ و کمینه ۹ است و در روز _‌پنجشنبه بیست‌وپنجم اسفندماه_ قسمتی ابری تا نیمه ابری، همراه با وزش باد شدید با بیشینه ۲۲ و کمینه ۴ پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 648116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.