پایان ماجراهای عجیب فدراسیون ژیمناستیک با انتخاب حقدادی به‌عنوان رئیس

مجمع انتخاباتی فدراسیون ژیمناستیک به‌دلیل رد صلاحیت زهرا اینچه‌درگاهی و خروج ۲۴ نفر از اعضا با حواشی بسیاری همراه شد اما در نهایت مجمع در دور دوم برگزار و عابد حقدادی به‌عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قرار بود امروز _چهارشنبه بیست‌وچهارم اسفندماه_ مجمع انتخاباتی فدراسیون ژیمناستیک برگزار شود اما به این دلیل که زهرا اینچه‌درگاهی، رئیس پیشین فدراسیون تائید صلاحیت نشده بود، ۲۴ نفر از اعضا از مجمع خارج شدند. هادی خناری‌نژاد نیز به‌عنوان نماینده هیئت مازندران اولین نفری بود که از مجمع خارج شد و به این موضوع که تنها دو دقیقه قبل از آغاز مجمع اعلام شده بود چه کسی رد صلاحیت شده است، اعتراض کرد.

همچنین محمد پولادگر به‌عنوان نماینده وزارت ورزش‌وجوانان و مهین فرهادی‌زاد به‌عنوان نماینده کمیته ملی المپیک با تأخیر در این مجمع حاضر شدند. اینچه‌درگاهی به‌عنوان رئیس در مجمع حضور داشت و در کمال تعجب خبرنگاران که برای پوشش این جلسه رفته بودند اجازه ورود به مجمع را نیافتند.

با وجود خروج تعدادی از افراد، مجمع برگزار شد و به دور دوم رسید؛ در دور دوم حقدادی ۲۰ رأی و نوظهوری شش رأی کسب کردند و حقدادی با اکثریت آرا به‌عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد. عابد حقدادی، حبیب نوظهوری و مقداد قلندرپور کاندیداهای تأیید صلاحیت شده بودند که قلندرپور کنار کشید. در دور اول عابد حقدادی ۱۸ رأی از مجموع ۴۹ رأی را گرفت و نوظهوری تنها هشت رأی کسب کرد و با این حساب انتخابات به دور دوم رفت.

یوسف الطبا از سوریه نیز به‌عنوان نماینده فدراسیون جهانی در این مجمع حضور داشت و به‌دلیل حضور نصف به‌علاوه یک نفر اعضای حاضر در مجمع، اجازه برگزاری انتخابات را داد.

اعضای حاضر در مجمع با ۳۰ دقیقه تأخیر وارد سالن انتخابات شدند چون لیست اعضای حاضر در مجمع اعلام نشده بود. پولادگر نیز با ۴۰ دقیقه تأخیر به مجمع آمد. اوایل جلسه ۲۱ نفر از اعضای حاضر در مجمع به دلیل رد صلاحیت زهرا اینچه‌درگاهی از مجمع خارج شدند و زمزمه‌هایی از لغو مجمع ایجاد شد.

خبرنگاران تا ساعت ۱۲:۱۵ اجازه حضور در مجمع را نداشتند و اواسط رأی‌گیری به داخل مجمع آمدند. تعداد اعضای حاضر در مجمع ۵۰ نفر و حد نصاب رسمیت ۳۴ نفر بود. از آنجا که ۴۹ نفر از اعضا در مجمع حاضر بودند، ۲۶ رأی اکثریت مطلق آرا است.

مهلت ریاست زهرا اینچه‌درگاهی در فدراسیون ژیمناستیک نوزدهم تیرماه ۱۴۰۰ به پایان رسید و او بعد از شش ماه با کش و قوس‌های فراوان صندلی این فدراسیون را رها کرد و وزارت ورزش‌وجوانان برای این فدراسیون سرپرست انتخاب کرد. حمید احمدی، زهره مرزوقی و عابد حقدادی سه سرپرستی بودند که در این مدت روی صندلی این فدراسیون تکیه زدند.

کد خبر 648089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.