سهم ۶۰ درصدی حمل‌ونقل در بودجه ۱۴۰۲ همدان

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان گفت: حدود ۶۰ درصد از بودجه عمرانی شهرداری همدان به حوزه حمل‌ونقل و ترافیک اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی حیدری امروز _چهارشنبه بیست‌وچهارم اسفند_ در نشست هم‌اندیشی با اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک قرار گرفتن در آستانه ایام نوروز ۱۴۰۲، اظهار کرد: امروزه رشد شهرنشینی و افزایش روزافزون تعداد خودروها، نقش سیستم حمل‌ونقل عمومی را در لزوم ایجاد قانون مداری، آرام‌سازی و برپایی محیطی مطلوب برای زندگی به خوبی مشهود ساخته است، از این‌رو گسترش فرهنگ استفاده از حمل‌ونقل همگانی در یک جامعه می‌تواند نقش بسزایی در چگونگی عملکرد سیستم کلی حمل‌ونقل شهری داشته باشد.

وی با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری همدان هدفمند و در چندین سرفصل به شهرداری ابلاغ شده است، ادامه داد: حوزه حمل‌ونقل و ترافیک و هوشمندسازی تقاطع‌ها در اولویت برنامه‌های عمرانی شهرداری قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به بحران بی‌آبی که در سال جاری بیشتر استان‌ها از جمله همدان با آن مواجه شده‌اند، گفت: با توجه به حساسیت این موضوع می‌توان گفت دومین بحران، مشکلات حوزه حمل‌ونقل و ترافیک است که مدیریت شهری باید بسیار جدی به آن توجه کند اما به‌رغم این مشکل، حمایت دولت در این زمینه هر روز ضعیف‌تر می‌شود.

وی مهمترین اولویت شهر همدان را توسعه حمل‌ونقل عمومی و رفع معضل ترافیک در دوره ششم شورای اسلامی شهر برشمرد و افزود: شهر همدان با معضل ترافیک مواجه است، بر این اساس معتقدم که نخستین اولویت شورای اسلامی شهر باید رسیدگی و رفع مشکل حمل‌ونقل و ترافیک باشد.

حیدری با بیان اینکه توجه و حمایت ویژه در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک اهمیت دارد، اضافه کرد: شورای اسلامی شهر همدان رکن اصلی بودجه سال ۱۴۰۲ را ساماندهی و گسترش خدمات حوزه حمل‌ونقل و ترافیک همچنین هوشمندسازی این حوزه قرار داد.

وی افزود: حدود ۶۰ درصد از بودجه عمرانی شهرداری همدان به حوزه حمل‌ونقل و ترافیک اختصاص داده شده است که با توجه به اهمیت موضوع حمل‌ونقل و ترافیک، بازدید از اصفهان جهت تبادل تجربیات و ایده‌های اجرای پروژه‌ها انجام گرفت.

عضو شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه سرانه نفر به هکتار در شهر اصفهان حدود ۵۰ نفر است، گفت: این رقم در همدان حدود ۹۵ نفر است و این موضوع باعث گرانی مسکن در همدان شده است، به‌گونه‌ای که با تهران برابری می‌کند.

حیدری ادامه داد: با توجه به تجربیات شهر اصفهان، می‌توانیم برای رفع مشکل پارکینگ، با گودبرداری از خیابان‌ها و میادین شلوغ و پرترددی که نیاز به تملک زمین ندارد، پارکینگ‌های زیرزمینی ایجاد کنیم و در سطح بالایی این نقاط که همسطح با معابر است، خط بی‌آرتی راه اندازی کنیم.

وی اولویت شهرداری همدان برای رفع معضل ترافیک را بهره‌گیری از حمل‌ونقل عمومی دانست و گفت: ایجاد ساختارها برای دستیابی به توسعه، از طریق الگوها و راهکارهای بین‌المللی و با استفاده از نوآوری‌ها، می‌تواند راهگشای بسیاری از مسائل زندگی شهروندان باشد.

کد خبر 648084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.