تلاش دولت و مجلس برای پرداخت افزایش مستمری ایثارگران

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش‌های دولت و مجلس برای پرداخت معوقات ایثارگران، افزایش مستمری و کمک‌معیشت، خوب و ثمربخش بوده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، احمد امیرآبادی‌فراهانی در سومین همایش ملی میثاق با شهدا و تجلیل از خادمان ایثارگران و مروجان فرهنگ ایثار و شهادت، اظهار کرد: افرادی که در این جمع حاضر هستند، برای حل مشکلات خانواده بزرگ ایثارگران تلاش می‌کنند و پاسدار فرهنگ ایثار و شهادت هستند که می‌تواند تهاجم فرهنگی دشمنان را بیمه کند.

وی افزود: این فرهنگ ما را حفظ می‌کند و شما که در مجموعه دستگاه‌ها و ادارات مختلفی فعال هستید، باید خدمت به مردم و کار با اخلاص و دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی را سرلوحه کار خود قرار دهید.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسئولیت‌های مسئولان و مردم در قبال ارزش‌ها، تصریح کرد: قوانین زیادی درباره ایثارگران نوشته شده و ما تلاش کردیم در مجلس قانونی تصویب نشود که قابلیت اجرایی نداشته باشد، زیرا تاکنون بخش عمده‌ای از قوانین ایثارگران اجرایی نشده و دلیل عمده آن هم این است که عمده این قوانین نیازمند منابع مالی است و با توجه به وضعیت چند سال گذشته تأمین منابع مالی چندان مقدور نیست.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این دوره سعی کردیم، قوانین مصوب اجرا شود، مهم‌ترین موضوع معوقات گذشته بود ضمن اینکه این دولت هم قدم‌های خوب و ثمربخشی در مسیر افزایش مستمری و کمک‌معیشت برداشت.

وی با بیان اینکه در تدوین برنامه ششم توسعه، بخش رزمندگان فراموش شده بود، اظهار کرد: در این خصوص که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز بود، بحث رسیدگی به رزمندگان معسر کلید خورد و این عزیزان مبالغ مختلفی مستمری دریافت می‌کنند که متأسفانه با تورمی که در کشور وجود دارد این مستمری چندان چشمگیر نیست.

امیرآبادی‌فراهانی تأکید کرد: تبدیل وضعیت ایثارگران اتفاق بسیار بزرگی است که تا امروز آمار ۱۵۰ هزار نفری آن قطعی بوده و پیش‌بینی ما تا ۲۵۰ هزار نفر نیز برای آینده نزدیک است.

رئیس فراکسیون ایثارگران با بیان اینکه برای نخستین‌بار پس از انقلاب فرزندان ایثارگران در بدنه کارشناسی سازمان‌ها و مجموعه‌های اصلی وارد می‌شوند، گفت: همه جامعه باید به ایثارگران و توانایی‌های آن‌ها توجه داشته باشند و راه امام، شهدا، ولایت و خدمت به مردم را فراموش نکنند.

کد خبر 647996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.