شهید مهدی باکری در نگاه مقام معظم رهبری

«بعد از حمله خیبر یا قبل از آن، آقامهدی را خواستم و پیش من آمد. او همین طوری که حرف می‌زد، من یادداشت می‌کردم. میان کاغذها هنوز دارم، واقعاً متین‌ترین و نجیبانه‌ترین و صحیح‌ترین حرف را این جوان گفت، وقتی که راجع به سپاه حرف می زد، متین، سنگین، کاملا عاقلانه، خردمندانه و بدون تعصب بود.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرلشکر پاسدار شهید مهدی باکری از فرماندهان سپاه و از شهدای شاخصی دوران دفاع مقدس بود که بیست‌وپنجم اسفندماه سال ۱۳۶۳ و در جریان عملیات بدر در جزایر مجنون جاویدالاثر شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) که چه در دوران قبل از انقلاب و چه در طول جنگ، مراوداتی با شهید باکری داشت، از او این‌گونه یاد می‌کند: «آقامهدی از آن افراد برجسته روزگار بود، خداوند ان‌شاء الله رحمت کند. من البته حمیدآقا را ندیده بودم. از نزدیک نمی‌شناختم، لکن آقامهدی را کاملاً می‌شناختم. قبل از انقلاب آقای مقدم که در دانشگاه تبریز هم‌کلاس و رفیق نزدیک بودند و قبل از ازدواج هم اتاق بودند، به نظرم سال ۵۵ بود که ایشان، آقامهدی را در مشهد پیش من آوردند. من در شاندیز بودم و این جوان که واقعاً از همه جهت برجسته، نجیب و مؤمن بود را آنجا دیدم. بعد هم که ایشان پاسدار شد، بعد از حمله خیبر یا قبل از آن، من یکی یکی فرماندهان سپاه را می‌خواستم و پیش من می‌آمدند. راجع به مسائل گوناگون سپاه با آنها صحبت می‌کردم. آقامهدی را خواستم و پیش من آمد. او همین طوری که حرف می‌زد، من یادداشت می‌کردم. میان کاغذها هنوز دارم، واقعاً متین‌ترین و نجیبانه‌ترین و صحیح‌ترین حرف را این جوان گفت. وقتی که راجع به سپاه حرف می‌زد، متین، سنگین، کاملاً عاقلانه، خردمندانه و بدون تعصب بود. آن وقت برخی بچه‌های سپاه جوری بودند که اسم ارتش را نمی‌شد جلوشان برد، این‌جوری بودند. آقامهدی گفت نه، این خلاف تکلیف است. اینکه ما این‌جوری با ارتش برخورد کنیم، واقعاً خلاف تکلیف است. او همان جا یک چیزهایی گفت و من یادداشت کردم. خیلی انصافاً برجسته بود. خداوند ان‌شاء الله درجاتش را عالی کند.

مقام معظم رهبری در جایی دیگر درباره این شهید فرمودند: «شما می‌دانید ایشان به خصوص این شهید، ورودش در خط امام و استقامتش در خط امام و رسیدن به مرحله یک سردار خط امام امتیاز ویژه‌ای دارد. از بعضی‌ها این انتظار بود. از امثال ایشان یک خورده کمتر انتظار بود. لیکن در عین حال، اینها وارد میدان شدند که خودش آمد، برادرش را آورد و بلکه خانواده‌اش را کشاند. اینها خیلی ارزش دارد، خیلی اهمیت دارد، این‌ها جان خودشان را، هستی خودشان، همه شخصیت مادی و معنوی خودشان را در دو دست گرفتند و تقدیم کردند به این انقلاب.

لذا اگر ما می‌خواهیم این انقلاب تروتازه و باطراوت بماند و با همین استحکامی که تا حالا بوده پیش برود، باید اینها را زنده بداریم، اینها عَلَمند. اَعلام الهُدی و مِنارالتقی این‌هایند.»

کد خبر 647914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.