آغاز پیگرد متخلفان از قانون تسهیل صدور مجوزها

وزیر اقتصاد در نامه به تمام وزرا و روسای سازمان‌ها از شروع پیگرد متخلفان از اجرای احکام قانونی تسهیل صدور مجوزها خبر داد و با یادآوری هفت جرم و تخلف در فرآیند صدور مجوزها تاکید کرد که این موارد به همه واحدهای زیرمجموعه آن‌ها ابلاغ شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از قوه قضائیه، علی صالحی اظهار کرد: در راستای نظارت بر وضعیت دارو و جلوگیری از فعالیت افزار غیرمجاز و قاچاقچیان در امور دارویی در منطقه ناصرخسرو و با وصول گزارش از سوی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به دادسرای ناحیه ۲۶ تهران، برای کشف و شناسایی انبار، محل نگهداری داروها و شناسایی متهم یا متهمان قاچاق دارو دستورهای قضائی متقن و جامعی از سوی دادسرای ناحیه ۲۶ تهران خطاب به اداره عملیات معاونت نظارت بر اماکن عمومی پلیس اطلاعات تهران بزرگ صادر شد.

وی افزود: پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و شناسایی محل انبار داروها در یک منزل مسکونی در تاریخ ۲۲ اسفند امسال با همکاری عوامل معاونت غذا و داروی دانشگاه شهیدبهشتی به محل وارد و مقادیر قابل توجهی داروی سقط جنین، قاچاق و تاریخ مصرف گذشته (بیش از ۵۲۷ نوع داروهای غیرمجاز، قاچاق و سقط، دستگاه جت پرینتر، لیبل‌های تقلبی ساخت دارو) در محل کشف شد.

وی اضافه کرد: برابر اعلام عوامل دانشگاه تعداد تقریبی داروها کشف شده، حدود چهار میلیون عدد داروی غیرمجاز تاریخ گذشته است.

دادستان تهران تصریح کرد: متهم با تغییر تاریخ مصرف و زدن برچسب جدید، داروهای تاریخ مصرف گذشته را برای عرضه آماده می‌کرد.

صالحی افزود: همه داروها برای بررسی تخصصی تحویل دانشگاه شده و متهم بازداشت و پس از تفهیم اتهام روانه زندان شد. تحقیقات برای شناسایی سایر ایادی و متهمان ادامه دارد.

کد خبر 647908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.