تدابیر وین برای نجات پیاده‌روها از دست اسکوترسواران

شهرداری وین برای نظم‌بخشی به عبور و مرور اسکوترها در شهر و ممانعت از وجود آن‌ها در پیاده‌روها ۲۰۰ جای پارک تعیین کرده است که قوانین خاصی را شامل می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات محلی در وین از بازنگری اساسی در مقررات اسکوترهای الکترونیکی در این شهر خبر دادند. بر اساس بیانیه رسمی، پایتخت اتریش ۲۰۰ منطقه پارکینگ ویژه برای اسکوترها تعبیه خواهد کرد که پارک کردن در پیاده‌روها را غیرممکن می کند.

علاوه بر این، مقامات به دنبال یک مناقصه عمومی برای چهار شرکت به منظور پیاده‌سازی اسکوترهای اشتراکی به عنوان خدمات هستند. آنها باید قوانین سختگیرانه‌ای را رعایت کنند تا اسکوترها را در سراسر شهر توزیع کنند و پوشش یکنواخت‌تری ارائه دهند.

مناطق خاصی از وین، به عنوان مثال مرکز شهر، محدودیت مشخصی برای تعداد اسکوترها دارند. مقامات در آنجا تعداد اسکوترها را به تعداد ۵۰۰ محدود کرده‌اند.

این شهر قصد دارد در طول سال حدود ۲۰۰ جای پارک برای اسکوترهای برقی نصب کند که اغلب کنار ایستگاه‌های دوچرخه قرار خواهند گرفت.

به گفته مقامات، اگر سواران در فاصله ۱۰۰ متری پارکینگ اسکوتر باشند، حق ندارند در جای دیگری پارک کنند. اولی سیما، عضو شورای شهر توضیح داد که ایده پشت این اقدام، نجات پیاده‌روها از خطرات اسکوترها برای عابران پیاده است.

تدابیر وین برای نجات پیاده‌روها از دست اسکوترسواران

علاوه بر این، مناطق قرمز رنگی در شهر وجود خواهد داشت که اسکوترها به هیچ وجه نمی‌توانند به آنجا بروند. برخلاف مناطق موسوم به کندرو، اسکوترها در مناطق قرمز باید ترمز کنند و بایستند. این مناطق عمدتاً در اطراف بیمارستان‌ها و بازارها متمرکز خواهند بود.

مقامات شهر ادعا می‌کنند که محدودیتی برای تعداد اسکوترها در مناطق مختلف وجود خواهد داشت. سقف تعداد برای مناطق داخلی وین، ۵۰۰ خواهد بود، در حالی که برای مناطق دیگر، تعداد ۱۵۰۰ اسکوتر تعیین شده است.

علاوه بر این، شهر می‌خواهد یک داشبورد دیجیتالی برای نظارت بر نحوه قرارگیری و فعالیت اسکوترها ایجاد کند تا بتوان مقررات شهری را در این رابطه با سهولت بیشتر اجرا کرد.

کد خبر 647906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.