اجرای طرح‌های استقبال از نوروز در حوزه حمل‌ونقل ریلی اصفهان

رئیس شورای هماهنگی راه‌وشهرسازی استان اصفهان از اجرای طرح‌های استقبال از نوروز در حوزه حمل‌ونقل ریلی اصفهان، خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از وزارت راه‌وشهرسازی، علیرضا قاری‌قرآن درباره برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده برای استقبال از مسافران در سفرهای ریلی اظهار کرد: جلسات شورای هماهنگی راه‌وشهرسازی استان اصفهان به صورت مستمر جهت هماهنگی و ارائه خدمات بهتر در ایام نوروز در حال برگزاری است که طی این جلسات، برای تمام شقوق حمل‌ونقل، برنامه‌ریزی لازم به عمل آمده است.

وی افزود: حوزه حمل‌ونقل ریلی استان اصفهان در نوروز ۱۴۰۱ مطابق با آمار ستاد سفر استان توانست بهترین عملکرد را از حیث رضایتمندی مسافران کسب کند و به لطف خدا برنامه‌ها و طرح‌هایی نیز برای ایام نوروز ۱۴۰۲ در دست اقدام است.

رئیس شورای هماهنگی راه‌وشهرسازی استان اصفهان گفت: با پیگیری‌های ویژه به عمل آمده و به منظور رفاه حال مسافران در پیک سفرهای نوروزی ۱۴۰۲ یک قطار به مجموعه قطارهای استان به مقصد مشهد مقدس از اصفهان اضافه شده است.

قاری‌قرآن ادامه داد: بر این اساس قطار لوکس پنج‌ستاره مسافری، جهت خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به مسافران نوروزی در مسیر اصفهان-مشهد و بالعکس در کنار دیگر قطارهای مسافری موجود در راه‌آهن اصفهان، راه‌اندازی شده است.

وی افزود: با نزدیک شدن به ایام پیک سفرهای نوروزی، اقداماتی شامل عملیات بهسازی، رفع تقلیل سرعت‌ها، ارتقای کیفی خطوط ریلی و ادوات خطی در راستای کاهش زمان سیر سفر انجام پذیرفته است.

رئیس شورای هماهنگی راه‌وشهرسازی استان اصفهان با اشاره به هماهنگی به عمل آمده برای آمادگی تجهیزات امدادی و خدمت‌رسانی عمومی در ایام نوروز گفت: نیروها، تجهیزات و امکانات امدادرسانی برای زمان‌های بحران در آمادگی کامل قرار دارند.

قاری‌قرآن خاطرنشان کرد: برای استقبال و بدرقه مسافران قطار در این ایام، مراسم سنتی، آئینی و محلی تدارک دیده شده است، همچنین مراسم مذهبی، معنوی در استقبال از ماه مبارک رمضان و بدرقه مسافران قطار توسط خادمان آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: برپایی میز خدمت جهت پاسخ‌گویی به مسافران، فراهم‌سازی تجهیزات جهت استفاده مسافران کم‌برخوردار جسمی، زیباسازی محیط ایستگاه‌ها با توسعه فضای سبز، غبارروبی مساجد و نمازخانه‌های بین راهی به مناسبت نوروز و ماه مبارک رمضان، از دیگر اقدامات حوزه حمل‌ونقل ریلی برای استقبال از مسافران نوروزی بوده است.

کد خبر 647746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.