ضرورت پیشگیری از اقدامات خطرساز در چهارشنبه‌سوری

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: به دانش‌آموزها، فرزندانم و خانواده‌ها توصیه ویژه‌ می‌کنم که سلامت خود و جامعه را در چهارشنبه‌سوری به خطر نیندازند. بسیاری از جوان‌ها و نوجوان‌ها در سال‌های گذشته آسیب‌های جدی دیده‌اند، لذا باید از کارهای خطرساز اجتناب شود تا عید نوروز دچار مشکل نشود.

به گزارش ایمنا، محمدرضا ابراهیمی در یک گفت‌وگوی رادیویی در پاسخ به این پرسش که چه اقدامی برای حفظ آرامش باید انجام داد، اظهار کرد: هر روزی که انسان در آن گناهی نکند، عید است. خدمت به خلق خدا که خدمت به خداوند است، سبب آرامش خاطر می‌شود.

وی با آرزوی سلامتی برای مردم اصفهان در روزهای پایانی سال، ادامه داد: در پایان سال طبق سنتی که از گذشته به‌یادگار مانده است، باید چهارشنبه‌سوری به سنت‌های نیک و شادی مبدل شود و احتیاط کنیم تا به چهارشنبه‌سوزی تبدیل نشود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تاکید کرد: به دانش‌آموزها، فرزندانم و خانواده‌ها توصیه ویژه می‌کنم که سلامت خود و جامعه را به خطر نیندازند؛ بسیاری از جوان‌ها و نوجوان‌ها در سال‌های گذشته آسیب‌های جدی دیده‌اند، لذا لازم است افراد از کارهای خطرساز اجتناب کنند تا عید نوروز دچار مشکل نشوند و شادی را به غم و اندوه تبدیل نکنند.

وی با اشاره به برگزاری شورای پشتیبانی سوادآموزی استان اصفهان، افزود: یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی، افزایش چشمگیر سطح سواد جامعه است؛ از سال ۱۳۵۷ درصد باسوادی کشور و استان اصفهان از ۴۷ درصد به بیش از ۹۸ درصد تبدیل شده است.

ابراهیمی گفت: حتی اگر یک نفر از جامعه بی‌سواد باشد، زیبنده کشور به ویژه استان اصفهان به‌عنوان مهد تمدن و هنر و سبک‌های علمی و ادبی نیست.

وی خاطرنشان کرد: اگر فردی بی‌سواد است به ادارات آموزش‌وپرورش منطقه مراجعه و از خدمات آموزشی استفاده کند و اگر فردی وجود دارد که از نعمت سواد بی‌بهره است، معرفی شود تا همکاران در نواحی و مناطق استان اصفهان، موضوع را پیگیری کنند و آن را در مسیری قرار دهند تا از نعمت سواد بهره‌مند شود.

کد خبر 647674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.