امنیت میهمانان نوروزی به‌طورکامل تامین شود / ممنوعیت جابه‌جایی منزل در این ایام

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: از نیروی انتظامی استان درخواست داریم تا امنیت میهمان نوروزی را در این ایام تامین کند.

به گزارش ایمنا، شهرام کرمی با اشاره به تقارن ایام نوروز ۱۴۰۲ و ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: ازآنجاکه طی یک سال گذشته بیماری کرونا تا حدود زیادی فروکش کرده، بنابراین به نظر می‌رسد امسال با افزایش موج سفرهای نوروزی مواجه خواهیم بود که این مسئله، لزوم برنامه‌ریزی و اهتمام دستگاه‌های اجرایی مختلف را برای پذیرایی شایسته از گردشگران و مسافران در این ایام می‌طلبد.

وی افزود: این برنامه‌ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که سلامت، رفاه حال و تأمین امنیت جانی، مالی و روانی مردم و نیز بهره‌مندی هرچه تمام‌تر آن‌ها از برکات ماه رمضان را به همراه داشته باشد.

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: در این راستا، به منظور ارائه خدمات مناسب به افراد و برای صیانت از حقوق عامه، هر کدام از سازمان‌ها و نهادهای مربوطه به تناسب حوزه کاری خود باید اقداماتی را در دستور کار قرار دهند و پس از ایام تعطیلات و ماه مبارک رمضان گزارش آن را به دادسرا ارائه دهند و در صورت انجام ندادن وظایف قانونی به عنوان ترک فعل، مستوجب پیگرد قانونی خواهند شد.

وی با اشاره به وظایف نیروی انتظامی استان در این ایام، ادامه داد: با توجه به تردد بالایی که در محورهای استان خواهیم داشت، باید تمام ظرفیت پلیس راه به کار گرفته شود و گشت‌های محسوس و نامحسوس به ویژه در مبادی ورودی و خروجی، توقف‌گاه‌ها، پایانه‌های مسافربری و گشت‌های جاده‌ای به ویژه در شب افزایش پیدا یابد.

کرمی تاکید کرد: به منظور پیشگیری از وقوع جرایمی مانند نزاع، خرید، فروش، عرضه و استعمال مواد مخدر، سرقت، تکدی‌گری و اقدامات منتهی به تهدید علیه بهداشت عمومی باید گشت‌های انتظامی استان تقویت شود و دستگاه‌های ذی‌ربط نیز در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه هرگونه جابه‌جایی منزل در این ایام ممنوع است، تاکید کرد: به منظور پیشگیری از سرقت هرگونه جابه‌جایی وسایل منزل در تعطیلات نوروزی و تا تاریخ سیزدهم فروردین‌ماه در کرمانشاه ممنوع بوده و برای انجام این کار باید با کلانتری‌های محل هماهنگی لازم انجام گیرد.

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: پلیس نظارت بر اماکن عمومی با همکاری اداره اجراییات شهرداری، نسبت به جمع‌آوری و توقیف وسایل تمام دست‌فروشانی که مبادرت به عرضه و فروش چاقو، قمه، شمشیر، پنجه بوکس، زنجیر و سایر وسایل مشابه می‌کنند، اقدام کند و پس از توقیف وسایل باید علاوه‌بر تنظیم صورت جلسه پرونده قضائی در دادسرا تشکیل دهند.

وی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان مکلف هستند تا به منظور پیشگیری از سرقت اموال بیت‌المال در این ایام تمهیدات لازم را انجام دهند.

کد خبر 647645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.