شهرداری با ۹۸ برنامه متنوع فرهنگی، هنری و ورزشی به استقبال نوروز می‌رود

شهردار کرمانشاه گفت: شهرداری در مجموع ۹۸ برنامه نوروزی را طراحی کرده تا نوروز امسال که همزمان با بهار معنویت و بهار طبیعت است، برای شهروندان و مسافران خاطره‌انگیز باشد.

نادر نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: کرمانشاه به جهت موقعیتی که از نظر تاریخی، طبیعی و تنوع اقوام ساکن در آن دارد، یکی از جاذبه‌های توریستی کشور ایران است؛ در این شهر از دوران ساسانیان، هخامنشیان، صفویه و قاجاریه در کرمانشاه آثار تاریخی زیادی وجود دارد که برای علاقه‌مندان بسیار جذاب است.

وی افزود: طاق‌های طاق‌بستان، آثار تاریخی بیستون، آثاری از دوران صفویه همچون تکیه معاون الملک و تکیه بیگلربیگی و بعضی از آثار دوران قاجار و صفویه همچون کاروانسراها که در بیستون و ماهیدشت وجود دارد و از نظر تنوع قومیتی و تنوع آداب و رسوم و لباس‌ها، برای افرادی که به مردم‌شناسی و سنن ایرانی علاقه‌مند هستند، قابل توجه است.

شهردار کرمانشاه با بیان اینکه شهرداری نوروز امسال برنامه‌های متنوعی را در دستور کار دارد، خاطرنشان کرد: امکاناتی ازجمله اتوبوس رایگان همراه با راهنمای مسلط به گردشگری شهر و استان را در نظر گرفته‌ایم تا گردشگران و میهمانان به راحتی از آثار تاریخی و جاذبه‌های شهر کرمانشاه بازدید کنند، در این زمینه هماهنگی لازم با اداره کل میراث فرهنگی استان انجام شده است.

نوروزی ادامه داد: براساس هماهنگی که با اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه انجام شده است، اقامتگاه‌های آموزش و پرورش برای استقبال از مسافران نوروزی آماده خدمات‌رسانی هستند.

وی اضافه کرد: زیباسازی به همراه نورپردازی برای استقبال از بهار در سطح شهر انجام می‌شود و برنامه‌ها و جشنواره‌های متنوع فرهنگی به مدت ۱۰ شب در یکی از ورزشگاه‌های بزرگ شهر با اجرای مسابقه و برنامه‌های هنری میزبان همشهریان و مسافران نوروزی خواهد بود.

شهردار کرمانشاه گفت: در ایام ماه مبارک رمضان نیز برنامه‌ها پس از افطار ادامه خواهد داشت، مسابقات ورزشی محلات در دستور کار شهرداری قرار دارد و برنامه‌های افطار را نیز در مساجد همراه با برنامه تلاوت و تفسیر قرآن کریم خواهیم داشت.

نوروزی افزود: درمجموع ۹۸ برنامه نوروزی توسط شهرداری کرمانشاه طراحی شده که امیدواریم نوروز امسال که همزمان با بهار معنویت و بهار طبیعت است، برای مردم بسیار خاطره‌انگیز باشد و بتوانیم از فضای معنوی و امکانات گردشگری کرمانشاه در راستای خدمات‌رسانی به هم‌شهریان و هم‌وطنانی که به این دیار سفر می‌کنند، نهایت استفاده را بکنیم.

کد خبر 646708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.