ستاد خدمات سفر اصفهان برای آمادگی در نوروز ۱۴۰۲ چه اقداماتی انجام داده است؟

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان از تلاش و برنامه‌ریزی ستاد خدمات سفر این استان برای نوروز ۱۴۰۲ خبر داد.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره تمهیدات و آماده‌باش ۶۵۰ اکیپ امدادی نوروزی استان در روزهای گذشته، اظهار کرد: سفرهای نوروزی با توجه به ایام ماه مبارک رمضان زودتر آغاز خواهد شد، لذا پیش‌بینی‌ها و تدابیر لازم برای هرگونه رخداد، حادثه و تسهیل مسافران فراهم شده است.

وی با اشاره به ارسال دستورالعمل مدیریت بحران برای تمام دستگاه‌ها در استان، افزود: جلسه ستاد مدیریت بحران با دستگاه‌ها به منظور برنامه‌ریزی مدیریت بحران، امداد و نجات و کارگروه خدمات بحران برگزار و دستورالعمل‌های لازم برای کمیته‌های ستاد سفر و بخش‌های مختلف ابلاغ شد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: ایجاد شرایط ایمن سفر جزو برنامه‌های است که دستورالعمل آن را برای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همه بخش‌ها ارسال کرده‌ایم و اقدامات ایمنی از جمله الزاماتی است که باید رعایت شود، لازم است بدانیم این موضوع در کمیسیون حمل و نقل نیز مطرح شده است.

وی رعایت نکات ایمنی و توجه به هشدارهای پلیس را در ایام نوروز با ازدحام سفرها و افزایش ترددهای درون و بیرون‌شهری حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: در این ایام برای پیشگیری از تصادفات، رعایت سرعت مجاز و منع سبقت غیرمجاز در ورودی شهرها، ستادهای هدایت، پیش‌بینی و نیز در این ستادها فضاهایی برای هدایت، اسکان و رفع خستگی مسافران نوروزی مهیا شده است.

شیشه‌فروش افزود: ایستگاه‌های امنیت سلامت در جاده‌ها با همکاری پلیس راهداری، عوامل اورژانس و هلال احمر در تمام محورهای جاده‌ای و مناطق فراهم شده است تا الزامات ایمنی رعایت شود و مسافران نوروزی به سهولت استراحت کنند.

وی با اشاره به ساماندهی مراکز امدادی از جمله حدود ۴۴ پایگاه جمعیت هلال احمر و ۲۰۰ پایگاه اورژانس، گفت: مطابق با جلسه ستاد مدیریت بحران ابلاغ شده است که تیم‌های آتش‌نشانی و هلال احمر برای کنترل و پیشگیری از رخداد هرگونه حوادث در سطح استان استقرار داشته باشند و نیز بالگرد با همراهی فوریت پزشکی و تیم‌های امدادی برای امدادرسانی به موقع در استان مستقر شوند.

فعالیت ۵۵ مجتمع خدمات رفاهی در جاده‌های اصفهان

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان درباره فعالیت ۵۵ مجتمع خدمات رفاهی در جاده‌های استان، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی در مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی و راهدارخانه‌های استان انجام شده است تا مسافران در ایام نوروزی برای استراحت کوتاه و رفع خستگی از این اماکن بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: به منظور ارتقای خدمات‌رسانی به کاربران جاده‌ای در ایام نوروز، مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی مورد بازدید قرار می‌گیرند و وضعیت نمازخانه‌ها، راه‌های دسترسی، فضاسازی و سرویس‌های بهداشتی آن‌ها بررسی و رصد می‌شود، همچنین اقدامات ایمنی که در هتل‌ها، مراکز اقامتی باید برای مصرف ایمن گاز رعایت شود هم مطرح شده است.

شیشه‌فروش افزود: مطابق با جلسه ستاد مدیریت بحران به اداره راه و شهرسازی استان ابلاغ شده که نقاط پرحادثه جاده‌ای را رفع کنند و شهرداری‌ها با همکاری اداره راه نسبت به اصلاح، بازسازی و مرمت جاده‌ها و معابر شهری که بر اثر بارندگی‌ها دچار فروچاله و نشست شده است، اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به فعال شدن ستادهای مدیریت بحران و پیشگیری از سیل در دهیاری‌ها، شهرداری‌ها و فرمانداری شهرستان‌های استان، تاکید کرد: بیش از ۸۵۰ دهیاری و ۱۱۴ شهر مکلف شدند تا به صورت ویژه در روستاها و شهرها اجرای طرح‌های پیشگیری از سیل را عملیاتی کنند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه شهرداری‌ها مکلف شدند که برای رفع گره ترافیکی در ایام نوروز اقدامات لازم را اجرایی کنند، گفت: مهم است که برای استقرار مسافران نوروزی در باغ فدک اصفهان در ورودی این باغ با مشکلات ترافیکی مواجه نشویم، لذا با برگزاری جلسه ستاد مقرر شد اقدامات ضروری برای رفع ترافیک و اسکان با فاصله ایمن انجام شود.

وی ادامه داد: استفاده صحیح از وسایل گرمایشی خطرآفرین با استقرار تیم‌های آتش‌نشانی و فوریت‌های پزشکی در باغ فدک با رعایت استانداردها برای پیشگیری از خسارات ناشی از وزش تندباد و باد به دستگاه‌های مسئول و مرتبط ابلاغ شده است.

شیشه‌فروش با اشاره به پیش‌بینی‌ها مبنی‌بر بارش‌های پراکنده باران‌وبرف، وزش باد نسبتاً شدید، کاهش دما در مناطق غربی و جنوبی استان اصفهان تا اوایل فروردین‌ماه، خاطرنشان کرد: مطابق با جلسه ستاد مدیریت بحران برای مستحکم‌کردن بخش‌های مختلف سازه‌ها، داربست‌ها و رعایت ایمنی بازارچه‌های محلی و پیشگیری از حریق و هرگونه حادثه ناشی از وزش تندباد و باد به دستگاه‌های امدادی و خدماتی توصیه‌های لازم شده است.

کد خبر 647594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.