لزوم پایش امکانات محل‌های اسکان مسافران نوروزی در منطقه ۱۰ اصفهان

مسئول ستاد تسهیلات سفر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان گفت: مسئولان دستگاه‌ها و مدیران بخش‌های مرتبط باید تا قبل از آغاز سفرهای نوروزی، امکانات اسکان مسافران را پایش و تمام ملزومات رفاهی و امنیتی مسافران را تأمین کنند.

به گزارش ایمنا، داوود بحیرایی در جلسه ستاد تسهیلات سفر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان اظهار کرد: علاوه بر ارائه خدمات به مسافران نوروزی، باید مراقب مال، جان و ناموس مسافران و میهمانان نوروزی باشیم که تحقق این مهم تلاش مضاعف و شبانه‌روزی را در ایام نوروز می‌طلبد.

وی با بیان اینکه وظیفه نیروی انتظامی و سازمان آتش‌نشانی در تحقق این مهم بسیار حساس و خطیر است، افزود: بر این اساس لازم است مسئولان دستگاه‌ها و مدیران بخش‌های مرتبط تا قبل از آغاز سفرهای نوروزی، امکانات اسکان مسافران را پایش و تمام ملزومات رفاهی و امنیتی مسافران را تأمین کنند.

مسئول ستاد تسهیلات سفر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در این راستا اماکنی که قابل تجهیز نیست، باید از چرخه پذیرش میهمانان خارج شود تا از بروز حوادث آتی ممانعت شود.

آغاز به‌کار ستاد تسهیلات خدمات سفر شهر اصفهان از سه ماه پیش

سعید نصر، دبیر ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان در این جلسه نیز اظهار کرد: ستاد تسهیلات خدمات سفر از سه ماه پیش فعالیت خود را آغاز کرده است، چراکه امسال پیش‌بینی شرایط خاصی به لحاظ تقارن زمانی ماه رمضان و ایام نوروز را داریم.

وی افزود: منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان، نخستین منطقه‌ای است که جلسه ستاد خود را برگزار کرده است و امیدوارم این منطقه همچون سال گذشته در میزبانی از میهمانان نوروزی موفق عمل کند.

دبیر ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: تقارن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز و احتمال بارندگی، شرایط خاصی را برای ما ایجاد می‌کند که باید آمادگی لازم را در این خصوص داشته باشیم.

آمادگی ۸۰۰ کلاس برای اسکان مسافران نوروزی در منطقه ۱۰

حسین لادور، رئیس اداره خدمات شهری شهرداری منطقه ۱۰ اصفهان نیز اظهار کرد: منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان، خانه‌تکانی خود را برای میزبانی از میهمانان نوروزی و بهار آغاز کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیکی منطقه ۱۰ شهرداری به باغ فدک (محل اسکان نوروزی مسافران شب‌خواب) که هر ساله میزبان هزاران نفر از میهمانان نوروزی است، آمادگی اسکان و پذیرش مسافران مازاد بر ظرفیت باغ فدک را داریم، بر این اساس سال گذشته بیش از سه هزار مسافر فقط در ورزشگاه‌های شهرداری اسکان داده شدند.

رئیس اداره خدمات شهری شهرداری منطقه ۱۰ اصفهان گفت: این تعداد اسکان غیر از افرادی است که در مدارس آموزش و پرورش منطقه اسکان داده شده بودند.

لادور با اشاره به اماکن در نظر گرفته شده در منطقه ۱۰ شهرداری برای اسکان مسافران نوروزی ادامه داد: برای میزبانی از میهمانان نوروزی چهار ورزشگاه همچنین امامزاده هفشویه در منطقه ۱۰، توسط شهرداری آماده شده است.

وی اظهار کرد: ۸۰۰ کلاس درس مدارس در نوروز ۱۴۰۲ میزبان میهمانان نوروزی در این منطقه خواهند بود.

به گزارش ایمنا، در جلسه ستاد تسهیلات سفر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان نمایندگان نیروی انتظامی، آموزش‌وپرورش، معاونت ورزشی شهرداری، ستاد بحران و تمام دستگاه‌های مرتبط حضور داشتند.

کد خبر 643821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.