آیا علم پزشکی تحت تاثیر فناوری‌های رباتیک قرار می‌گیرد؟

یک دکترای هوش‌مصنوعی و رباتیک گفت: با گسترش یافتن فناوری ماشین‌آلات هوشمند و توسعه ربات‌های جراح و درمان‌گر، شغل پزشکی در آینده کاملاً تغییر خواهد یافت.

حامد شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تأثیر فناوری‌های رباتیک در آینده علوم پزشکی، اظهار کرد: به‌طورکلی بسیاری از فناوری‌های نوینی که در حال ظهور است، وضعیت شغلی افراد را در آینده تغییر خواهد داد.

وی افزود: با توجه به این مسئله قطعاً رباتیک نیز تأثیرات بسیاری در آینده خواهد داشت و یکی از آن‌ها کاهش میزان گرایش به علم پزشکی در بین رشته‌های دانشگاهی است.

این دکترای هوش‌مصنوعی و رباتیک ادامه داد: درواقع با گسترش یافتن فناوری ماشین‌آلات هوشمند و توسعه ربات‌های جراح و درمان‌گر، شغل پزشکی در آینده کاملاً تغییر خواهد یافت.

وی تاکید کرد: علاوه بر این موارد وجود ربات‌هایی که می‌توانند در زمینه داروسازی فعالیت کنند قطعاً وضعیت فعلی علم پزشکی را تغییر خواهد داد و به موجب توسعه علم رباتیک در پزشکی، گرایش به این حوزه نیز تا حد بسیاری کاهش می‌یابد.

شهبازی در رابطه با رشته‌های مورد توجه آیندگان، گفت: درحال‌حاضر علم تولید فناوری و تجهیزات پزشکی که در گرایش مربوط به مهندسی پزشکی قرار دارد، بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: امروزه رشته‌هایی مانند مهندسی پزشکی در حال پیشی گرفتن از رشته‌های اصلی پزشکی هستند و قطعاً بشر در آینده به سمت خودکارسازی و اتوماسیون خدمات درمانی حرکت می‌کند.

این دکترای هوش‌مصنوعی و رباتیک ادامه داد: با توجه به این مسئله امیدواریم در ایران نیز با رشد فناوری‌های رباتیک شاهد توسعه صنعت پزشکی باشیم.

کد خبر 647581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.