راه‌اندازی پروژه دانش انرژی هوشمند برای آفریقا

دولت‌های محلی آفریقا از آغاز پروژه جدیدی به منظور کاهش اختلاف دانش در زمینه تکنولوژی‌های مربوط به انرژی تجدیدپذیر و هوشمند خبر داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران بعضی از کشورهای آفریقایی نظیر غنا، کنیا، مالاوی، مراکش، نامیبیا، نیجریه، رواندا، آفریقای جنوبی و تانزانیا در نظر دارند در راستای تحقق اهداف پایدار خود به توسعه دانش انرژی تجدیدپذیر در سراسر قلمروهای خود بپردازند، به این امید که عموم مردم را به بهره‌گیری از این منابع سوق دهند. البته بهره‌گیری از این طرح برای سایر کشورهای آفریقا نیز امکان‌پذیر است، با این حال تاکنون سایر کشورها نسبت به پیوستن به این جنبش اعلام آمادگی نکرده‌اند.

کشورهایی که برای پیاده‌سازی پروژه توسعه دانش انرژی هوشمند اعلام آمادگی کرده‌اند باید در مرحله اول از پلتفرم ظرفیت‌سازی مرکز آزمایشگاه‌های زندگی شهری برای ایجاد تغییر در حمل‌ونقل، انرژی و منابع شهری بهره بگیرند. این مرحله، تولید الکتریسیته و انرژی از طریق نور خورشید، فناوری‌های موجود امروزی و مؤلفه‌های مهم و مورد نیاز برای نصب پنل‌های خورشیدی را نیز در بر می‌گیرد و از این طریق در تحقق هدف کشورهای عضو نقش مهمی ایفا می‌کند.

آغاز پروژه ساخت دانش انرژی هوشمند در آفریقا

علاوه بر این، کشورهای شرکت‌کننده در مرحله اول از چگونگی عملکرد فناوری‌ها، نحوه به‌کارگیری آن‌ها و مهم‌تر از همه، میزان سودبخشی فناوری‌ها در بهبود کیفیت زندگی شهروندان آگاه خواهند شد.

تمام این اقدامات را متخصصان فناوری به عهده خواهند گرفت، ضمن این‌که این افراد در نظر دارند ایده‌هایی را نیز برای کاهش شکاف دانش میان مدیران محلی در زمینه انرژی تجدیدپذیر ارائه دهند و آن‌ها را به بهره‌گیری هرچه بیشتر از انرژی پاک تشویق کنند.

مدیران پروژه کاهش شکاف دانش انرژی هوشمند ادعا کرده‌اند که طی چند ماه آینده از مراحل بعدی پروژه رونمایی خواهند کرد و فناوری‌های بیشتری را برای کمک به مدیران به منظور ترویج آشپزی سبز، تبدیل پسماندها به انرژی، توسعه استفاده از وسایل حمل‌ونقل الکتریکی، افزایش دسترسی مناطق روستایی به اینترنت و سایر رویکردهای تکنولوژیکی که به بهبود کیفیت زندگی مردم کمک می‌کند، ارائه خواهند داد.

کد خبر 647580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.