پارلمان شهری جهان در هفته‌ای که گذشت

عناوین این هفته پارلمان شهری جهان را در این بسته خبری ایمنا بخوانید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سرمایه‌گذاری بلفاست روی ساخت‌وسازهای مسکونی مرکز شهر، برنامه ولورهمپتون برای بهبود سلامت مردم، حرکت سولی‌هال به‌سمت کربن‌صفرشدن، راه‌اندازی بازرسی هوشمند در دبی و بهبود مسیرهای دوچرخه‌سواری در شهر کانادایی، عناوین بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

سرمایه‌گذاری بلفاست روی ساخت‌وسازهای مسکونی مرکز شهر

شورای شهر بلفاست از آغاز پذیرش سرمایه‌گذار برای گسترش ساخت‌وسازهای مسکونی به ارزش ۲۷۰ میلیون پوند در مرکز شهر خبر داد، چراکه افزایش جمعیت شهر یکی از بلندپروازی‌های کلیدی موجود در دستور کار طرح اجتماعی بلفاست است، بنابراین شورای این شهر درصدد است با تعیین یک برنامه طولانی‌مدت با جذب سرمایه‌گذار یا شریک توسعه به بازسازی پایدار محیط‌های مسکونی و ایجاد مسکن‌های بیشتر بپردازد.

شورای شهر خاطرنشان کرد که مردم و بهبود ارتباطات در قلب این برنامه قرار دارد و چهار مکان کلیدی مرکز شهر را به‌عنوان محیط‌های مورد نظر برای توسعه معرفی کرد.

شورا اطمینان داد که در آینده مکان‌های بیشتری در سراسر شهر برای تحقق این هدف شناسایی خواهد شد.

شورای شهر همچنین اعلام کرد حفظ و تجلیل از ویژگی‌های بومی و محیط تاریخی منطقه در تمام مکان‌های تعیین شده بسیار مهم است و این پروژه توسعه هیجان‌انگیز را یک فرصت عالی برای توسعه‌دهندگان و سرمایه‌گذاران معرفی کرد که با ترکیب کاربری‌های مختلف مسکونی و غیرمسکونی، نقش مهمی در تحول و رشد مستمر مرکز شهر بلفاست به‌عنوان مقصدی برای زندگی شهری پایدار با کیفیت بالا فراهم می‌کند.

برنامه ولورهمپتون برای بهبود سلامت مردم

شورای شهر ولورهمپتون از راه‌اندازی اپلیکیشن جدیدی خبر داد که طی یک طرح آزمایشی ارائه‌دهنده مشوق‌هایی مانند کوپن و تخفیف‌های باشگاه و بلیت سینما برای افرادی است که غذای سالم می‌خورند و بیشتر ورزش می‌کنند.

شورا تأکید کرد که دانلود این اپلیکیشن با عنوان «سلامت بهتر مساوی با جایزه» برای همه رایگان است. کاربران با انجام اقدامات ساده یا دست‌یابی به اهداف سالم تعیین‌شده امتیاز می‌گیرند و از امتیازها برای دریافت پاداش استفاده می‌کنند.

شورای شهر ولورهمپتون ادامه داد که این اهداف طی ۲۰ هفته ارائه می‌شود و مشارکت‌کنندگان برای هر هدفی که تکمیل می‌کنند امتیاز می‌گیرند. امتیازها در نهایت به پاداش‌هایی تبدیل می‌شود که در قالب دریافت تخفیف بلیت سینما یا کوپن خرید لباس و غذا قابل استفاده است. اگر کاربران با چالش‌های هفتگی مواجه شوند و رفتارهای رژیم غذایی و فعالیت بدنی خود را بهبود بخشند، دولت سه میلیون پوند اضافی برای ارتقای مشوق‌ها در نظر گرفته است.

شورای شهر اعلام کرد که این طرح آزمایشی با دریافت سه میلیون پوند حمایت از سوی دولت می‌تواند زندگی سالم‌تر و طولانی‌تری را برای مردم سراسر ولورهمپتون به ارمغان آورد.

حرکت سولی‌هال به‌سمت کربن صفرشدن

شورای شهر سولی‌هال از آغاز عملیات راه‌اندازی شبکه اصلی انرژی کم‌کربن در مرکز شهر با هزینه‌ای بالغ بر ۲۰ میلیون پوند خبر داد.

سولی‌هال در تلاش است تا سال ۲۰۴۱ به یک منطقه کربن‌صفر خالص تبدیل شود و شبکه انرژی جدید نقش مهمی در این دستیابی به این هدف بلندپروازانه ایفا خواهد کرد. پس از راه‌اندازی، این شبکه برای ساختمان‌های شورا، اداره‌ها، مدارس و دانشکده‌های اطراف شهر گرمایش و برق سبزتر به ارمغان خواهد آورد. امید آن می‌رود که این شبکه منطقه را به اهداف صفر انتشار خالص خود نزدیک‌تر کند.

شورای شهر اطمینان داد که شبکه کم‌کربن مرکز شهر بلافاصله پس از راه‌اندازی به کربن‌زدایی این بخش از شهر مشغول می‌شود و انرژی مقرون‌به‌صرفه و کم‌کربن ارائه می‌دهد. بر اساس تخمین‌های شورا، راه‌اندازی این شبکه بین ۱۵ تا ۱۸ ماه طول می‌کشد و تاریخ پیش‌بینی‌شده برای آغاز به کار فاز گرمایشی آن پاییز ۲۰۲۴ است.

راه‌اندازی بازرسی هوشمند در دبی

شورای شهر دبی یک برنامه بازرسی هوشمند راه‌اندازی کرده است که هدف آن اجرای فعالیت‌های نظارت بر محیط زیست در امارت دبی با دقت و کارایی بالا و مطابق با استانداردهای بین‌المللی است.

شورا تأکید کرد که این اقدام به‌عنوان بخشی از تلاش‌های شهرداری دبی برای حصول اطمینان از پایبندی مالکان و مدیران مؤسسات صنعتی و خدماتی و مجریان پروژه‌های توسعه شهری به الزامات و استانداردهای زیست‌محیطی به‌منظور بهبود پایداری شهر انجام گرفته است و به سازمان‌دهی، برنامه‌ریزی و بازبینی عملیات نظارت بر محیط زیست در این تأسیسات و پروژه‌ها کمک خواهد کرد.

شورای شهر دبی افزود که برنامه بازرسی هوشمند دارای ویژگی‌های بسیار کارآمدی است که فرآیندهای نظارت را آسان‌تر می‌کند و با ایجاد امکان مشاهده خلاصه‌ای از تمام بازرسی‌ها از جمله بازدیدهای برنامه‌ریزی‌شده، در حال انجام یا تکمیل شده، قابلیت دسترسی به همه داده‌ها را در زمان واحد فراهم می‌آورد.

شورا اعلام کرد که راه‌اندازی این برنامه بخشی از تلاش‌های شهرداری دبی برای تکمیل اتوماسیون‌سازی تمام عملیات نظارتی مربوط به محیط زیست، بهداشت، امنیت و ایمنی مواد غذایی در سراسر شهر است.

بهبود مسیرهای دوچرخه‌سواری در شهر کانادایی

شورای شهر پورت‌مودی از برنامه‌ریزی برای بهبود مسیرهای دوچرخه‌سواری پرتردد شهر به دنبال پیشرفت‌هایی خبر داد که برای ساماندهی جاده‌های شلوغ شهر انجام داده است. تأمین مالی این بهبودها به مبلغ ۲۴ هزار دلار از محل صندوق ذخیره اصلی حمل‌ونقل شهر و در راستای توسعه یک طرح مفهومی و استراتژی اجرایی برای مسیرهای تفکیک‌شده دوچرخه‌سواری شهر انجام خواهد گرفت.

شورا همچنین از آغاز اجرای طرح‌های مفهومی برای مسیرهای دوچرخه‌سواری حفاظت‌شده جدید در بلوار کوهستانی و ضلع جنوبی خیابان اصلی شهر خبر داد و اعلام کرد که سه مسیر تعیین‌شده از میان چندین مسیری انتخاب شده است که برای بررسی اولویت‌های ارتقای شهر طی برنامه بررسی مسیرهای دوچرخه پورت‌مودی توسط مشاوران مهندسی عمران شورا شناسایی شده بود.

شورای شهر در ادامه از مسیرهای دوچرخه‌سواری جدیدی خبر داد که در حال حاضر ایجاد یا بهبود آن‌ها برای آینده در دست بررسی قرار دارد و اعلام کرد که مسیرهای موجود که از استانداردهای ایمنی و راحتی لازم برای عبور دوچرخه‌ها برخوردار نیستند، بخشی از برنامه‌های بهبود در آینده را به خود اختصاص خواهند داد.

کد خبر 647572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.