بهره‌برداری از پروژه استقرار نرم‌افزار شهرسازی شهرداری

شهردار مراغه گفت: پروژه استقرار نرم‌افزار شهرسازی منطقه سه شهرداری رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا؛ محمد مقتومی امروز_ دوشنبه بیست‌ودوم اسفندماه_ در مراسم رونمایی و بهره‌برداری از پروژه استقرار نرم‌افزار شهرسازی منطقه سه شهرداری مراغه با بیان اینکه یکی از آسیب‌های جدی حوزه شهرسازی و مناطق وجود نرم‌افزار فعلی و مورد استفاده شهرداری است، اظهار کرد: نرم افزار فعلی جوابگوی نیازهای روز شهرداری و شهروندان نیست.

وی افزود: در راستای فرآیند محوری و الکترونیکی کردن فرآیند صدور پروانه‌های ساختمانی، استعلامات ادارات و خدمات مربوط به حوزه شهرسازی، تهیه نرم‌افزار جامع شهری با ویژگی‌های خاص و به روز از مدت‌ها پیش در اولویت اقدامات شهرداری قرار گرفته است.

شهردار مراغه خاطرنشان کرد: استقرار این سامانه در سه مرحله برنامه‌ریزی شده است و امروز شاهد استقرار و بهره‌برداری از نرم‌افزار شهرسازی شهرداری منطقه سه مراغه هستیم و از اول سال آینده اقدامات استقرار این نرم‌افزار در شهرداری منطقه دو آغاز خواهد شد.

مقتومی اضافه کرد: با اجرای کامل این پروژه در آینده و استقرار سامانه "شهروند یار" این امکان برای شهروندان فراهم خواهد شد که تمام درخواست‌های خود را به صورت الکترونیکی و بدون حضور در شهرداری در این سامانه ثبت و ارسال دارند.

وی ادامه داد: این سامانه امکان اخذ و پرداخت عوارض را نیز به صورت الکترونیکی برای شهروندان فراهم می‌کند.

فرهاد نورپاش، معاون برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات شهرداری مراغه نیز تاکید کرد: با استقرار این نرم‌افزار علاوه بر خودکارسازی محاسبات مربوط به شهرسازی و شفاف‌سازی چرخه گردش کار، صدور انواع پروانه، استعلامات و عوارض، سرعت پاسخگویی به شهروندان و دقت در امور مربوطه افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به استقرار نرم‌افزار شهرسازی در منطقه سه، گفت: ویژگی‌ها و رویکرد این سامانه حول شش محور اساسی، مبتنی بر نقشه و اطلاعات مکانی املاک تحت وب و اجرا در بستر اینترنت، ارتباط با شهروندان از طریق پیامک، محاسبه خودکار عوارض، دارای موتور قوانین و ضوابط و وجود لایه ارزش منطقه‌ای املاک، طراحی و اجرا شده است.

کد خبر 647515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.